Aankomst in Burgos - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Mari Bergsma - WaarBenJij.nu Aankomst in Burgos - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Mari Bergsma - WaarBenJij.nu

Aankomst in Burgos

Blijf op de hoogte en volg Mari

28 Augustus 2012 | Spanje, Burgos

Buenos dias mi amigas.

Mijn eerste korte berichtje vanuit Burgos. Na een voorspoedige reis via Dusseldorf en Bilbao kwam ik om 14:00 aan in Burgos. Na een historisch lange wandeling van 2 minuten bereikte ik als eerste pelgrim een mooi groot gerenoveerd klosster achter de cathedraal van Burgos. Als held werd ik binnengehaald tot duidelijk werd dat ik niet al 20 km gelopen... Dit klooster is gigantisch, 170 slaapplaatsen en erg mooi maar niet zo sfeervol.
Morgen gaat de tocht beginnen... 20 km in 6 uur waarschijnlijk een lichte tocht. Ik heb er zin in! Al zijn de binnendruppelende pelgrims die verzuchten dat ze liever dood zijn en kreunend in hun bed liggen niet erg bemoedigend maar het zullen de watjes wel zijn ; )

Een paar antwoorden op jullie aller aller brandentste vragen... die zo ontzettend interessant zijn dat jullie ze niet willen missen...

Hoe ben ik op dit enigzins vreemde idee gekomen om met een tas van 8kg heel Spanje door te gaan banjeren en hiermee te beginnen elke dag om 06:00 sóchtens met reisgenoten die gemiddeld 40 zijn...?
Omdat een enigzins vreemd Fins vriendinnetje in Valencia mij overtuigde dat een vakantie niet leuker kan zjn dan dit... (de desbetreffende Fin zit uiteraard veilig op haar bank te chillen in Finland)

Waarom vanaf Burgos?
Waarom niet! Het is vanaf Burgos ongeveer 400km en die zijn ¨makkelijk haha¨ haalbaar in de 3,5 week die ik heb voordat ik vanuit Santiago terugvlieg..

Veel liefs vanaf de camino : ) en zodra ik wel wat boeiends heb mee te delen zal ik dat snel doen!

• 28 Augustus 2012 - 18:03

Lyfke:

zeg je bent nog geeneens 24 uur weg, denk je dat we je nu al missen?
    nee hoor maars, veel plezier met al je 40+ers, lijkt me echt iets voor jou!
    kus Lyf

• 28 Augustus 2012 - 19:00

Vera Ellen:

Ha lieve maarsie....wat leuk zo snel al bericht. Vast heerlijk om weer in spanje te zijn.
    Eet vanavond gezellig met de andere pelgrims...ben benieuwd of het internationalistos zijn of bedenken alleen nederlandse veertigers dit.

liefs membie

• 28 Augustus 2012 - 19:00

Belle:

TOPPIE MAARSIE en effe rustig met die Pelgrims

• 28 Augustus 2012 - 19:06

Trees :

Lieve Mari,
    Doet mijn email het weer eens, krijg ik meteen een berichtje van jou. Lopen naar Santiago!
    Ben ik al 3 jaar mee bezig geweest vanuit Frankrijk ergens. Nog nooit in Spanje aangekomen. Wel heel erg genoten. Mijn mooiste reizen tot nu toe ( behalve dan naar fam B in Wijk ;-)
    Ja je zal wlj veel 40, 50 60 plus tegen komen. Maar jongeren waren er ook en ach het maakt allemaal niet zoveel uit. Praten over blaren, slaapplekken en waar je lekker kan eten en de rest doet iedereen graag. En mijn ervaring is dat alle lopers aardig zijn.
    Liefs van Trees uit Uganda.

• 28 Augustus 2012 - 19:55

Kenza:

YES, berichtje van Maars! Disfrutar!

• 29 Augustus 2012 - 20:22

Mir:

Liefste Mag!

Heerlijk! ik houd van jou reisverhalen die me altijd blij maken!
    Succes met je start! ik heb er vertrouwen in, en haha we zullen zien hoe je reisgenoten, de tocht en al het andere je bevallen :)

Kijk uit na je berichtje met je eerste echte pelgrims ervaringen :P

• 29 Augustus 2012 - 20:23

Mir:

en LIEFS natuurlijk :)

• 30 Augustus 2012 - 13:26

Mait:

MAG! nu al een bericht, jeetje. Ik ben weer thuis na 748 km fietsen, benieuwd wie er straks een betere conditie heeft :P succes, en schrijf snel weer iets! liefs

• 31 Augustus 2012 - 11:25

Oma:

Lieve Mari,
    Vera Ellen heeft mij net jouw verhaal voorgelezen.
    Veel plezier en lekker wandelweer en niet de regen die hier vandaag met bakken uit de lucht valt.
    Ik wil er meer van leren; dus blijf vooral erover schrijven.

een dikke kus van oma