Aankomst in Burgos - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Mari Bergsma - WaarBenJij.nu Aankomst in Burgos - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Mari Bergsma - WaarBenJij.nu

Aankomst in Burgos

Blijf op de hoogte en volg Mari

28 Augustus 2012 | Spanje, Burgos

Buenos dias mi amigas.

Mijn eerste korte berichtje vanuit Burgos. Na een voorspoedige reis via Dusseldorf en Bilbao kwam ik om 14:00 aan in Burgos. Na een historisch lange wandeling van 2 minuten bereikte ik als eerste pelgrim een mooi groot gerenoveerd klosster achter de cathedraal van Burgos. Als held werd ik binnengehaald tot duidelijk werd dat ik niet al 20 km gelopen... Dit klooster is gigantisch, 170 slaapplaatsen en erg mooi maar niet zo sfeervol.
Morgen gaat de tocht beginnen... 20 km in 6 uur waarschijnlijk een lichte tocht. Ik heb er zin in! Al zijn de binnendruppelende pelgrims die verzuchten dat ze liever dood zijn en kreunend in hun bed liggen niet erg bemoedigend maar het zullen de watjes wel zijn ; )

Een paar antwoorden op jullie aller aller brandentste vragen... die zo ontzettend interessant zijn dat jullie ze niet willen missen...

Hoe ben ik op dit enigzins vreemde idee gekomen om met een tas van 8kg heel Spanje door te gaan banjeren en hiermee te beginnen elke dag om 06:00 sóchtens met reisgenoten die gemiddeld 40 zijn...?
Omdat een enigzins vreemd Fins vriendinnetje in Valencia mij overtuigde dat een vakantie niet leuker kan zjn dan dit... (de desbetreffende Fin zit uiteraard veilig op haar bank te chillen in Finland)

Waarom vanaf Burgos?
Waarom niet! Het is vanaf Burgos ongeveer 400km en die zijn ¨makkelijk haha¨ haalbaar in de 3,5 week die ik heb voordat ik vanuit Santiago terugvlieg..

Veel liefs vanaf de camino : ) en zodra ik wel wat boeiends heb mee te delen zal ik dat snel doen!

  • 28 Augustus 2012 - 18:03

    Lyfke:

    zeg je bent nog geeneens 24 uur weg, denk je dat we je nu al missen?
    nee hoor maars, veel plezier met al je 40+ers, lijkt me echt iets voor jou!
    kus Lyf

  • 28 Augustus 2012 - 19:00

    Vera Ellen:

    Ha lieve maarsie....wat leuk zo snel al bericht. Vast heerlijk om weer in spanje te zijn.
    Eet vanavond gezellig met de andere pelgrims...ben benieuwd of het internationalistos zijn of bedenken alleen nederlandse veertigers dit.

    liefs membie

  • 28 Augustus 2012 - 19:00

    Belle:

    TOPPIE MAARSIE en effe rustig met die Pelgrims

  • 28 Augustus 2012 - 19:06

    Trees :

    Lieve Mari,
    Doet mijn email het weer eens, krijg ik meteen een berichtje van jou. Lopen naar Santiago!
    Ben ik al 3 jaar mee bezig geweest vanuit Frankrijk ergens. Nog nooit in Spanje aangekomen. Wel heel erg genoten. Mijn mooiste reizen tot nu toe ( behalve dan naar fam B in Wijk ;-)
    Ja je zal wlj veel 40, 50 60 plus tegen komen. Maar jongeren waren er ook en ach het maakt allemaal niet zoveel uit. Praten over blaren, slaapplekken en waar je lekker kan eten en de rest doet iedereen graag. En mijn ervaring is dat alle lopers aardig zijn.
    Liefs van Trees uit Uganda.

  • 28 Augustus 2012 - 19:55

    Kenza:

    YES, berichtje van Maars! Disfrutar!

  • 29 Augustus 2012 - 20:22

    Mir:

    Liefste Mag!

    Heerlijk! ik houd van jou reisverhalen die me altijd blij maken!
    Succes met je start! ik heb er vertrouwen in, en haha we zullen zien hoe je reisgenoten, de tocht en al het andere je bevallen :)

    Kijk uit na je berichtje met je eerste echte pelgrims ervaringen :P

  • 29 Augustus 2012 - 20:23

    Mir:

    en LIEFS natuurlijk :)

  • 30 Augustus 2012 - 13:26

    Mait:

    MAG! nu al een bericht, jeetje. Ik ben weer thuis na 748 km fietsen, benieuwd wie er straks een betere conditie heeft :P succes, en schrijf snel weer iets! liefs

  • 31 Augustus 2012 - 11:25

    Oma:

    Lieve Mari,
    Vera Ellen heeft mij net jouw verhaal voorgelezen.
    Veel plezier en lekker wandelweer en niet de regen die hier vandaag met bakken uit de lucht valt.
    Ik wil er meer van leren; dus blijf vooral erover schrijven.

    een dikke kus van oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Burgos

Mari

Heey lieve familie, vrienden of gewoon bezoekers, leuk dat jullie even kijken op mijn blog. en de persoon die 'mijn' blog zegt dat ben ik. De 'ik' heet Mari Bergsma en is 18. Ik kom uit een gezin van 5. Mijn ouders, dan ik en dan twee zusjes, een van 15 en een van 12. Ik ben gek op mijn fantastische familie, mijn knettergekke en gezellige zusjes en mijn lieve ouders. verder heb ik fantastische vrienden, en het geluk om in een supergroep van 10 geweldige vriendinnen te zitten. Hoe ik in elkaar zit? Ik wil alles en doe absoluut niet alles, maar eigenlijk wel te veel... Ik ben gek op veel dingen waar eigenlijk iedereen gek op is zoals: de zon, gezelligheid, feestjes, zeilen, de zee, zwemmen, vakantie, lachen, lezen, goede gesprekken, muziek en meer dingen die eigenlijk helemaal niet zo persoonlijk zijn...(toch zijn het allemaal wel dingen waar ik helemaal gek op ben!!) wat ook heel kenmerkend voor mij is? Ik ben over het algemeen heel vrolijk.( als je het hier niet mee eens bent, hoef ik dat heus niet te weten hoor want de kans dat dat niet bijster goed is voor mijn humeur is groot...) ik hou onwijs veel van sporten: hockey, voetbal, beachvolleybal en zeilen! en verder geniet ik zoveel en vaak mogelijk van het leven... verder ben ik heel chaotisch in veel dingen en mijn schrijfstijl is niet zo toonbaar dat ik het aan mijn vroegere lerares nederlands zou durven laten zien ( zonder eerst drie dubbelchecks te doen) dit is gelijk ook een waarschuwing voor wie deze blog gaat lezen. Ik heb een hekel aan interpunctie (alleen nu doe ik nog mijn best..) en mijn zinsbouw is ook vrij treurig. Maar laat je daardoor niet afschrikken want het is verder vast wel de moeite waard?!! Dit is dus een beetje hoe ik ben maar ik denk dat iedereen die hier komt mij eigenlijk wel kent.... Liefs mari

Actief sinds 17 Okt. 2008
Verslag gelezen: 509
Totaal aantal bezoekers 53642

Voorgaande reizen:

13 Juli 2014 - 28 Augustus 2014

Kyrgyzstan

19 Maart 2013 - 01 Augustus 2013

Peru, Bolivia, Argentiniè en Sri Lanka

28 Augustus 2012 - 26 September 2012

Santiago de Compostela

02 Mei 2009 - 08 Juni 2009

Griekenland.....

01 November 2008 - 01 Maart 2009

Costa Rica, Nicaragua en Panama

Landen bezocht: