Backpack, Acropolis, gestoorde grieken en zee... - Reisverslag uit Tínos, Griekenland van Mari Bergsma - WaarBenJij.nu Backpack, Acropolis, gestoorde grieken en zee... - Reisverslag uit Tínos, Griekenland van Mari Bergsma - WaarBenJij.nu

Backpack, Acropolis, gestoorde grieken en zee...

Door: M.B

Blijf op de hoogte en volg Mari

09 Mei 2009 | Griekenland, Tínos

Hee lieve mensen,
na een pauze van twee maanden hard werken in Nederland zit ik nu in Griekenland samen met beste friend Leen :p...

Na op zatrdag 2 mei dramatisch vroeg op te moeten en om half 5 klaar te staan op naar het vliegveld...

met: een onwijs slaaphoofd waar het hele vliegveld spontaan van schrok, 1 tent (jajaja deze wannebe backpackers hebben groootse campeerplannen) en met een emegabackpack ( met de eeeuwige dank aan de familie Bor!!!!!) kwijtraken van deze backpack is onmogelijk aangezien hij geel met groen is en hij daarin enigst in zijn soort is....

2 vliegtuigen genomen en zo rond 3 uur waren we in Athene YES!!
met de bus naar het hostel waar we onderweg tot onze enige verbazing zagen dat gRieks de meest onlogische bizarre tekentjes heeft en dus heerlijk onbegrijpbaar is (door onze o,o voorbereiding was dat dus ook een, tja verrrassing :))

uiteindelijk kwamen we in ons hostel waar we gelijk in de kamer van de hosteleigenaar mochten slapen (tja je bent nederlands of je bent het niet :P) Pete de jongen die alles regelde was amerikaan had tegelijk een afschuw van amerikanen en was daarom ook in Athene...
wat maffe mensen ontmoet, ons eerste heerlijke broodje gyros gehaald en opgesmikkelt en daarna (met een heerlijk aroma om ons heen :p) gaan slapen.

zondag 3 mei

was de dag dat we even heel athene gingen zien... en dat is uiteraard niet gelukt. We begonnen bij het olymipisch stadion waar we uiteindelijk voor de vorm ook maar een rondje hebben gerend, toen even een park in en heuvel op, maar eruit was lastig.... uiteindelijk hebben we ons door wat tralies heen gewurmd, ik uiteindelijk halverwege weer terug riem af en toen met succes.. terwijl het halve plein toekeek (mmmmh)
Daarna naar het Plaka wat drinken, ijscappuchino wat ze hier echt alllleemaaal drinken, (een oud mannetje dat zonder loopt zou beter gelijk naar het ziekenhuis kunnen want dan spoort ie echt niet meer)
Daarna door naar de acropolis (wat hoge stad betekend) waar we nog even (heel per ongeluk) over een afzetting heen gingen maar gelijk door een dramatisch mannetje(het leek wel de renner van marathon naar athene zo moelijk had ie het ermee) werden teruggeroepen...
Toen echt naar boven alle mooie zuilen en halve tempels bekeken en het theater gezien wat echt onwijs groot was!!
Toen weer terug waar de briljantheid zelf (leen) nog ontdekte waar precies de foto van de omslag van de lonely planet is gemaakt en hebben wij die (lkker amateuristisch) eventjes nagemaakt (en beter)..
Toen door alle bovenweggetjes weer terug en een heerlijke pasta gemaakt (nouja heerlijk...) Daarna met terry een of andere griek en wat canadezen naar een karaoke bar waar leen Fever heeft gezongen en onze vriend terry zichzelf onsterfelijk heeft gemaakt met zijn belachelijk valse michael jacksons...Hij had IEDREEENS aandachten zijn heerlijke dansmoves maakte het spektakel compleet...

rond 3 weer terug en lekker slapen.

ma 4 mei

rond 8en op hardloop kleren aan (niet dat die anders zijn dan onze backpack-kleren maar voor de vorm :p)
en op naar het stadion waar wij de nodige rondjes hardliepen met alle sportievelingen uit athene waarna we mee deden met rekken en meer van dat soort sportieve dingen..
terug en een ontbijtje waarna we met onze backpackies er van door gingen.. (ervandoor betekend in dit geval tempo platgestampte schildpad met 2 hoofden waar niet veel blijheid opstaat vanwege de niet te tillen backpacks, verder zijn die hoofden ook nauwelijks te zien aangezien we voorover hangen :P nouja zo ongeveer)
eenmaal in de bus hadden wij onze kaartjes van 1 euro die je moet stempelen (wat wij wisten maar niet deden onder het ideee we proberen het net zolang totdat we gepakt worden, (dom kijken en glimlachen is geen probleem zolang je een jong toeristje bent :))) maarrrrr dat bleek WEL EEN PROBLEEM want nog geen 5 minuten later stapt er zo'n fijne griek in die niet zo onwijs gevoelig was voor onze charming tactieken.....
hij pakte gelijk zijn boetes erbij wilde paspoorten zien en was niet bepaald toeristvriendlijk... wij wanhopig dat we het niet wisten totdat er zowaar oproer ontstond en de hele bus zich tegen de controlleur keerde (ahhh die arme meisjes ze zijn onschuldig wisten het niet enz...) en de griekse goden zaten ons mee want de controlleur gaf het op.. we hoefden alleen te stempelen... ;)
na het uistappen bleek dat onze volgende bus pas 4 uur later ging (HUMOR)
wij chagerijnig wachten wachten totdat we naar het beste cafe ooit gingen waar zowaar eeen soort privekamertje met kussens banken taart en heerlijke koffie voor ons was... Toen de bus genomen naar onze camping die op een uurtje afstand aan het strand lag, na 2 uur door de bergen zigzaggen begonnnen we stiekem te twijfelen aan onze busheld en jahoor ze vroegen ons waar in hemelsnaam die camping ook alweer lag na nog een half uur kwamen we eindelijk aan ...
tentje opgezet op onze prive camping (lowseason betekend op de minder toeristische plekken HEEEEELLLL LETTERLIJK lowseason oftewel we waren de enige echt VIP gasten van camping ramnous...
koken op ons schattige gasje nadat we wanhopig een uur lang in de omgeving naar iets dat op een supermarkt leek te hebben gezocht.. uiteindelijk in een soort hokje belandt waar ze chips en bier verkochten EN GEHAKTBALLEN IN BLIK (wat ons prachtig leek maar de werkelijkheid was niet zo rooskleurig)

na het eten in ons tentje kaarten en slapen..

di.5

opstaan ontbijtje de hele dag beetje stranteren op zoek naar een ijsje en later kwam er een soort tv zender om te filmen... we hebben ons vermaakt! en later kwamen er nog 2 bussen met 5v scholieren uit delft... een andere NLandse familie die ook net aangekomen was had medelijden met ons supermarkt probleem en dus kregen we van hun een heerlijke maaltijd :)
verder beetje lezen en niet te laat naarbed...

woe. 6
vroeg op inpakken en de bus naar de haven van rafina waar onze boot naar Andros zou vertrekken een van de grootste eilanden van de Cycladen..
eenmaal uit de bus kwam de medebuschauffeeur mee om ons zowaar naar een ander busstation te brengen (superschattig) waar we samen uiteindelijk met een cubaanse priester een taxi deelden (vertelde ons hoe het priesterleven is in GR) aangezien de bus er kennelijk geen zin in had vandaag...
kaartje gekocht weer 4 uur wachten dus met vers stokbrood en griekse yoghurt gelunchd op een pleintje en later op een heerlijk terras gezetn, uiteindelijk met een gigantische onweersbui de boot op... en na weer 2 uurtjes kwamen we aan in een prachtige haven in Gavrio... daar zochten we de camping maar een of ander dom wijf bij de toerist info beweerde dat die gesloten was dus kwamen we terecht in een schattig hotelletje met uitzicht over de hele baai fantastsich waar we onze gyros aten.... daarna heerlijk slapen.

do. 7
heerlijk geslapen en we beginnen ons dagje goed door heerlijk van 2 ijskoffies te genieten aan de haven waar wij zo ongeveer als wereldwonders werden beschouwd door al het mannelijk volk (wat wordt geuit in ONGENEERD staren fluiten en met groepen van 10 jongens gewoon gesprekken stilvallen als je langsloopt) een erg subtiele bedoeling allemaal...
dat werd later nog duidelijker toen er al de hele tijd 2 jongens om ons heen hingen die INEENS dezlfde bus namen, op de zelfde plek uitstapten, wachtten voor het restaurantje waar wij naar binnen gingen en 2 meter naast ons op het strand gingn liggen (daar maakten ze een fout want je ziet hier echt geen griek op het strand)
en ja hoor uiteindelijk kwamen ze bij ons zitten, en vroeegen of we engels spraken "ehmm jaa jullie dan?" "nee" duuuusss het vervolg was zeer amuserend en belachelijk want zij vonden het duidelijk geen probleem als er niet gecommuniceerd kon worden ?! toen we het gestaar zoooooooooooooooo zat waren besloot ik maatregelen te nemen begon zandkastelen te bouwen vreeemde liedjes te zingen (het liefst vals) kortom deed alsof ik 5 was.... Het werkte voor een die wegliep maar de ander vond het des te leuker en begon zowaar mee te doen????????!!!
welja.... nadat wij hadden gezwommen en natuurlijk hij ook kregen we bier wat we afsloeegn en uiteindelijk fanta wat we moesten drinken nouja....
vervolgens hebben ze onze terugbus nog betaald en toen hebben wij ze heel leuk bedankt en EEN HAND GEGEVEN:p prima zaak... zijn toen naar de camping gegaan die natuurlijk wel open was... daar wilde leen het gasje ook eens aansteken en NATUURLIJK EEEN STEEKVLAM VAN HIER TOT NL.. maar we leven nog (het eten was te smerig voor worden (de ingeblikte gehaktballen maar dat is een detail!))
heerlijk op een terras gezeten en lekker gaan slapen...

vrij.8

vroeg op en de ferry naar Tinos (nog eeen momentje van paniek toen de jongens van de dag ervoor opdoken bij de ferry (we wilden al verdere maatregelen gaan nemen) maar gelukkig bleef het bij kijken...
na een paar heerlijke uurtjes boot, (ik zag zelfs 2 dolfijnen!)
kwamen we aan in Tinos... waar we als enige toeristen door 10 mensen de NATUURLIJK BUITENGEWOON FANTASTISCEH aaniedingen voor kamers kregen maar wij gingen weer heel stoer kamperen.. na op ons leuke campinkje aangekomen te zijn even het fantastische dor bekijken, met een super mooi klooster, Het eiland is bekend om zijn religieusheid.. (we meosten gellooof ik betalen maar met een beetje dom gekijke n het wachten op meer mensen hebben wij het weer lekker gratis gefikst.
daar rondgekeken en door het stadje gezworven dat echt helemaal wit is met blauwe deurtjes raampjes en kappeletjes heel mooi...
uiteindelijk nog even starnteren en rond 8 ten zou de campingbaas ons het beste restaurant van de stad laten zien, hij kon engels en was leuk gezelschap, hij zou een glaasje met ons drinken en weer gaan (maar daar dacht ie even anders over want hij schoof aan en besteldeook ) wij hadden even een WATISDITNOUWEER momentje maar er was niks aan te doen want hij zag het helemaal zitten...(welja een uitnodiging is niet nodig hoor vriend...) maarja het was uiteindelijk toch gezellig hij was okee gezelschap en de inktvis en salade waren heerlijk...
het viel ons uiteindelijk nog mee dat ie zijn eigen eten betaalde en vlak voordat we gingen gaf hij een verklaring voor zijn meeeten. " it was just the fact that I was really bored" het verbaasde gezicht van leen en mij heeft ie vast gezien...!!!

nouja prima daarna weer lekker terug waar we er achterkwamen dat er een soort rooie beestjes plaaag is , waar? IN ONZE TENT>>>> (kamperen is absoluut lachen!!!) ze komen op je zitten waarna je ze doodslaaat en je er na het 56ste rode beestje uitziet als een soort misplaatste indiaan, (douchen helpt niet :p)
dit geeft sowieso wel de sfeer van de kamping want naast dat is er een soort highway van mieren net naast de tent en heb ik al meerder keren gegeild vamnwege zo'n opgefolkte kalkoen ofzoiets met baby's maar lachen is het wel.... ook looopt e een hele familei schilpadden over de camping wat de hele boel duivels intereessant maakt " een ding is levensbedreigend en zelfs dom,, snachts naar de wc zou kunnen eindigen als dat ik op mijn kniieeen kruipend achteruit zou schuiven als weer zo'n kalkoen beest het op me gemunt heeft.....

tandenpoetsen en ten ik de kraan aan wilde zetten bleek maar weer dat ik onontdekte krachten heb want in plaats van water had ik ineens de kraan in mijn hand :0 niet volgens plan.... na een leuk fotoootje weer zo ongeveer op zijn plekje gedaan vorde volgende onwetende krangebruiker :p

en toen weer lekker gaan slapen op mijn (lekke) matje (gelukkig slaap ik ltijd en overal binnen 2 minuten :))

za. 9

rond 10en totaaal de tent uit gefikt ontbijtje onder de amandelbomen en toen naar het strand waar leen onwijs verbrand is en ik ook flink gekleurd ben wel ook heerlijk onder de bomen gezeten boekje lezen muziekje erbij heerlijk af een toe even zwemmen....maar ik gelukkig niet verbrand... daarna handwasje gedaan (totaal mijn lievelingsbezigheid:()
en nu even in de stad straks lekker zelf koken....
morgen nemen we de boot naar Mykonos waar we waarschijnlijk weer eens wat toeristen gaan zien :P ben benieuwd

Heel veel liefs Mari

voor een wat gestructureerder verhaaal zie marleencornelissen.waarbenjij.nu

XXX

  • 09 Mei 2009 - 17:16

    Ryanne:

    Wauw, heb je net je ene grote reisavontuur erop zitten en zit je nu alweer in de volgende! Ben jaloers!! Ik ben inmiddels ook alweer 2 weken terug in het saaie Nederland..

    Ik blijf je verhalen volgen!:) Geniet ervan!!

    liefs Ryanne

  • 09 Mei 2009 - 17:51

    Mir:

    Heerlijk! :D:D
    Wat maken jullie een hoop mee!!
    Mag, wat heb je dat jongens-staar probleem op een hilarische manier opgelost, ik lag helemaal dubbel! hmm zandkastelen bouwen, nu weet ik hoe ik mannen moet versieren!;) haha
    Maar dat mannen probleem had je in Marokko ook, wij kwamen als bus vol jonge meiden(voor ons idee helemaal niet aanstootgevend:netjes schouders bedekt en broeken tot over de knie) in zo'n berg dorpje
    En het hele mannelijk volk van het dorp stopt gewoon spontaan met werken om te gaan staren! haha echt niet normaal :P
    Maar heel gaaf meis!
    Stoer dat jullie telkens gaan kamperen hoor!
    Nou geniet ervan!

    Liefs Mir

    p.s heb je mn smsje gehad?
    p.p.s sorry voor het lange bericht :p

  • 09 Mei 2009 - 19:38

    Maite:

    (L) jouw chaotische verhalen.

    geniet ervan!

  • 10 Mei 2009 - 09:47

    Caro:

    men, wat een verhalen, super, en nog best begrijpelijk alles! Briljante manieren om jongens af te schrikken..vals zingen, haha!

    Veel plezier jullie saampjes!

  • 10 Mei 2009 - 13:06

    Tinos:

    Hola tia, je hebt het weer eens goed voor elkaar, qua reizen lijkt het wel erg op costa rica :P

    El viernes era mi ultimo dia de escuela y ahora tengo 4 semanas en cuando puedo hacer que quiera, porque no he encontrado trabajo :P.

    Jammer dat je hier niet meer komt.

    Nos vemos

  • 11 Mei 2009 - 15:48

    Kenza:

    Ik zeg: GEWELDIG!

  • 12 Mei 2009 - 17:19

    Roel:

    Megalangchaosverhaal indeed ;)

  • 22 Juni 2009 - 14:50

    Leen:

    en dat is 1....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mari

Heey lieve familie, vrienden of gewoon bezoekers, leuk dat jullie even kijken op mijn blog. en de persoon die 'mijn' blog zegt dat ben ik. De 'ik' heet Mari Bergsma en is 18. Ik kom uit een gezin van 5. Mijn ouders, dan ik en dan twee zusjes, een van 15 en een van 12. Ik ben gek op mijn fantastische familie, mijn knettergekke en gezellige zusjes en mijn lieve ouders. verder heb ik fantastische vrienden, en het geluk om in een supergroep van 10 geweldige vriendinnen te zitten. Hoe ik in elkaar zit? Ik wil alles en doe absoluut niet alles, maar eigenlijk wel te veel... Ik ben gek op veel dingen waar eigenlijk iedereen gek op is zoals: de zon, gezelligheid, feestjes, zeilen, de zee, zwemmen, vakantie, lachen, lezen, goede gesprekken, muziek en meer dingen die eigenlijk helemaal niet zo persoonlijk zijn...(toch zijn het allemaal wel dingen waar ik helemaal gek op ben!!) wat ook heel kenmerkend voor mij is? Ik ben over het algemeen heel vrolijk.( als je het hier niet mee eens bent, hoef ik dat heus niet te weten hoor want de kans dat dat niet bijster goed is voor mijn humeur is groot...) ik hou onwijs veel van sporten: hockey, voetbal, beachvolleybal en zeilen! en verder geniet ik zoveel en vaak mogelijk van het leven... verder ben ik heel chaotisch in veel dingen en mijn schrijfstijl is niet zo toonbaar dat ik het aan mijn vroegere lerares nederlands zou durven laten zien ( zonder eerst drie dubbelchecks te doen) dit is gelijk ook een waarschuwing voor wie deze blog gaat lezen. Ik heb een hekel aan interpunctie (alleen nu doe ik nog mijn best..) en mijn zinsbouw is ook vrij treurig. Maar laat je daardoor niet afschrikken want het is verder vast wel de moeite waard?!! Dit is dus een beetje hoe ik ben maar ik denk dat iedereen die hier komt mij eigenlijk wel kent.... Liefs mari

Actief sinds 17 Okt. 2008
Verslag gelezen: 598
Totaal aantal bezoekers 53644

Voorgaande reizen:

13 Juli 2014 - 28 Augustus 2014

Kyrgyzstan

19 Maart 2013 - 01 Augustus 2013

Peru, Bolivia, Argentiniè en Sri Lanka

28 Augustus 2012 - 26 September 2012

Santiago de Compostela

02 Mei 2009 - 08 Juni 2009

Griekenland.....

01 November 2008 - 01 Maart 2009

Costa Rica, Nicaragua en Panama

Landen bezocht: