turkey, patmos, vreemde ferry, hotel en athens! - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Mari Bergsma - WaarBenJij.nu turkey, patmos, vreemde ferry, hotel en athens! - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Mari Bergsma - WaarBenJij.nu

turkey, patmos, vreemde ferry, hotel en athens!

Door: M.B

Blijf op de hoogte en volg Mari

08 Juni 2009 | Griekenland, Athene

Lieve mensen,
over een paar uurtjes alweer vliegen en dan zijn de 5 weken griekenland alweer om :(

na mijn laatste keer webloggen zijn we nog 2 dagen naar 2 campinkjes in ergens middle of nowhere in turkije geweest. Op de ene camping dat eigenlijk meer een turks familierestaurand was, hebben we fantastisch gegeten, totaal zonder menu want waar is dat voor nodig?! dus vlees en vis dan maar en griekse salades en daarna nog allemaal turkse thee en vaag fruit!
Later dachten we rustig te gaan slapen in ons tentje. DE grap was alleen dat we onze tent kennelijk hadden opgezet in een schapen route want de hele nacht liepen er schapen zo ongeveer over onze tent heen. UIteindelijk schrok leen zich kapot toen er iets tegen de tent en tegen leen aan tikte. Doodsbang gingen we toch maar even kijken en bleek dat de restaurandhond de schapen had weggejaagd en op de tent was gaan liggen slapen :p
De dag erna naar het volgende niets dorp waar we de hele dag kersen hebben gegeten van een marktje en hebben geterrasd zo'n 5 uur lang :P
DE dag erna gingen we weer naar de ferry waar we de boot naar griekenland weer namen. na even passend afscheid van kos te hebben genomen met heerlijke wijn op een terras op de volgende ferry naar patmos.

Aangekomen op patmos werden we zo naar de camping gechauffeurd een mooi terreintje waar we rond 12 uur snachts aankwamen. ze hadden bamboe grotten waar we onze tent in konden opzetten. Het was een interresasant gebeuren zonder licht dus de haringen waren we eventjes "vergeten"
de dag erna onder een amandelboom ontbeten, de jam was geen jam meer maar mieren dat was erg fijn maarja we hebben ergere dingen meegemaakt.
daarna naar het stadje en later naar een heel mooi strandje.
de dag erna wilden we naar het klooster gaan waar het eiland bekend om is toen we uiteindelijk met auto en bus helemaal boven op de heuvel van het eiland waren gekomen wilden we het klooster in maarja toen keken we elkaar eventjes heeeeeeeeeeeeel moeilijk aan want slimme M&M hadden korte broekjes en strakke hempjes aan en dat is natuurlijk NIET ZO GEPAST we probeerden ht nog even want sommige anderen zagen er ook een beetje mmmh uit maar met een grafblik werden we tegengehouden hihi. dus we hebben het van buiten gezien en een ijsje gegeten en toen weer de bus teruggenomen :)
later rond 11en namen we de ferry die 7 uur zou duren en ons weer naar athene zou brengen.
de ferry was bizar.
want terwijl we aan het kaarten waren werd ik door een of ander wijf ervan beschukdigd met haar man te flirten die ik niet eens kon zien. ze flipte hem totaal en begon te schreeuwen. de hele boot kon meegenieten. terwijl ze tegen mij schreeuwde dat ze zwanger was en dat ik dat moest respecteren en dat ik als ik zo graag met dr man wilde flirten ik het lef moest hebben er naar tpoe te gaan. de hele bootreis liep ze rond schreeuwde tegen dr man dat ie de hele tijd met mij aan het flirrten was en dat ik weet ik veel wat voor slet was. maarja iedreen keek heel medelijdend naar mij en ik kon er wel om lachen.:P
om 6 uur s'ochtend kwamen we in athene aan waar we uren in bussen rondreden allebei kotsmisselijk leen die het uiteindelijk te veel werd en eens even lekker in de bus had overgegeven. leen had ook iets verkeerds gegeten waar ze nu nog steeds niet al te vrolijk van word gelukkig heb ik nergens last van :) na lang zoeken uiteindleijk een superluxe hotel van 118 euro per nacht met een grote glimlach voor 40 euro gekregen (wat is het toch fijn om een meisje te zijn :P). echt fantastische kamer! daarna watermeloen op het strand gegeten en later uren gekaart met een frappe op een terrasje..
de dag erna weer terug athene in waar we naar ons eerste hostel teruggingen gezellig met wat russen een koreaan en een amerikaan later nog uit maar was niet facinerend. de dag erna ons laatste strand dagje leen dacht ik ga nog even die hard bruinen maar de zon besloot dat ze maar eens diehard moest verbranden gelukkikig valt het nu mee. IK het tegenovergestelde dacht ik ga me eens onwijs goed insmeren en ben dus niks meer bijgebruind :p later op het PLaka heerlijk gegeten griekse salade, mousska en fruit en voor ons gratis wijn heerlijk!
later bleken er geen bussen meer te gaan omdat het verkiezing was jammer~!!!
dus uiteindelijk hadden we 50 minuten gelopne waren 4 x verkeerd gelopen achtervolgt door honden mannetjes enz but we made it!
vanochtend heb ik nog even voor het laatsts in het olympiusche stadion hardgelopen en toen lekker ontbeten en zo het vliegtiuig in..

en wat hebben we geleerd van 5 weken griekenland?
...eilandhoppen is super!
...bluestar ferries zijn de beste.
...grieken zijn onwijs gastvrij en ook al spreken ze vaak geen engels ze geven je sinaasappels willen koffie met je drinken geven je gratis drank spelen een spelletje backgammon met je en zijn erg grappig gezelschap!
...de griekse keuken is fantastisch!
... grieks is NIET TE VOLGEN!
... Leen en ik zijn een fantastisch reisduo :p
... groen met gele backpacks zijn de coolste, hipste en tofste! :p

TOT SNEL :)

LIEFS MARI

• 08 Juni 2009 - 09:17

Belle:

Jaaaaaa bijna al thuis!!
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

• 08 Juni 2009 - 09:29

Tijn:

Ha Mari, mooi verhaal weer.
    Ik stap zo op de trein naar Barcelona om een weekje me je neefie rond te trekken.
    Zie je snel!

• 22 Juni 2009 - 15:25

Leen:

en dat is zehehes! (van de 6-sprong!)
    en ook al heb jij respectloos met soldaten aangepapt, ik heb een tegave reis gehad!

reisduo for life!