Ouzo, Mountainbiken, Backgammon en toeristen!! - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Mari Bergsma - WaarBenJij.nu Ouzo, Mountainbiken, Backgammon en toeristen!! - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Mari Bergsma - WaarBenJij.nu

Ouzo, Mountainbiken, Backgammon en toeristen!!

Door: M.B

Blijf op de hoogte en volg Mari

17 Mei 2009 | Griekenland, Athene

Lieve Nederlanders,

Een berichtje vanaf Santorini.

Maar ik begin weer even bij dinsdag op het eiland Paros...

waar we in ons mooie kamertje terecht waren gekomen.... Nadat we even pasta hadden gekookt gingen we s'avonds met onze nieuwe australische vrienden even wat drinken.... Dat werd uiteindelijke een bar met als barman niemand minder dan Panousssaloukilos (ofzoiets onuitspreekbaars of navertelbaars)
waar we na wat biertjes volgens hem toch echt eens aan de ouzo shots moesten beginnen tja , en als zelfs de barman dat vind (en er zo van overtuigd is dat we ze gratis krijgen tja weinig keus......) velen shots later en grappige discussies over toerisme en het eilandleven en de conclusie dat de beste reiscombinatie toch echt is een regelaar die zorgt dat we ergens komen en bussen halen...(Leen) en een uhmmmm als ik maar geniet hoe wanneer waarom en hoelaat maakt niet uit en zonder enige logica? (IK) gaan we maar eens naar huis.

De dag erna hebben we grootse plannen we staan op om 8 uur (ik heb wel eens vrolijkere dingen gedaan!!)
en staan om 9 uur klaar om te vertrekken met wat stokbrood water en een bikini naar de andere kant van het eiland en waarmeee? (WELJA EEN MOUNTAINBIKE terwijl de rest allemaal met scooter motortjes enz gaat gaan wij fietsen.) dat het eiland vol bergen ligt lijkt ons niet echt een probleem...
:) -> :(
we worden dan ook weer lekker veel nagetoeterd. het eerste uur is zeker te doen. zweten maar ook zeker gaaf. Paros is een fantastisch eiland heel groen vol wijnvelden en bloemen... na dat uurtje zijn we aan de noordkant van het eiland maar we gaan om de punt heen.... uiteindelijk komen we bij een prachtig privestrand waar we allebei onwijs verbranden (klein detail) maar verder heerlijk zwemmen...
DAN BEGINT HET FEEST!!!
wij als lekker naive fietsertjes denken goh misschien gaan we die andere weg proberen midden over het eiland en TJA DAT DEDEN WE DUS MAAR
na een half uur semi-stijl waren we nog in een goede stemming maar toch al vrij moe... TOTdat daar om de hoek van weeer een mooie wijgaard ineens een prachtige berg tevoorschijnkwam onze reactie: MMMMMMHHHHH PITTIG en een soort van bigsmile voor de show (dat was nog zacht uitgedrukt!!!) als gekken fietsen we de ene na de andere heuvel op (het fijne was natuurlijk IN DE ZON ) (prettigprettig :p) na elke top waren we blij maaar na de zoveelste net niet top werden we lichtelijk wanhopig aangezien we ook eigenlijk geen flauw idee hadden of we nog wel op de goede weg zaten :)
uiteindelijk werd de weg te stijl om te fietsen en hebben we zelfs even gelopen. totdat we ineens een dorpje zagen (we waren op 1/3de en het was al half zes mmmmhhhhh blijven lachen)
maar gelukkig namen we toen de goede weg en na nog 10 minuutjes stijgen waren we op de top met een FANTASTISCH uitzicht!!! en van af toen was alle gekte het waard want in 15 minuutjes waren we weer in het dorp. zonder remmen met een onwijs belachelijke snelhied die berg af in de volle zon de zee tegemoet (niks mooiers dan dat!) doodmoe kwamen we terug, waarna de gieken die hoorden welk pad we genomen hadden zowaar een ouzo achteroverknalden van de schrik en ons aankeken alsof we buitenaards waren ...
Later de uitvinding dat chips in de tzatziki dippen een nog niet ontdekte goudmijn zou moeten opleveren...
en nog weer later heeft leen 4 uur lang pannnekoeken gebakken met yoghurt en perzik mhhhhhh samen met de australiers was het weer een gezellige bedoeling. Toen ik even een powernapje wilde doen voordat we uit zouden gaan werd ik alleen (kleinschoonheidsfoutje) niet meer wakkker...

de dag erna gingen we naar antiparos een iets kleiner eiland naast Paros. in de bus en op een bootje en toen door naar de camping zo'n 25 min om 12;00 met zon (goed voor je zullen we maar zeggen) mooie camping tussen de bamboe voor maar 4 euro p.p per nacht (hier houden we van!!) daarna tentje opzetten toen lekker het visserdorpje in.... waar leen ging schrijven en ik aan de praat raakte met een griekse visser die het absoluut een schande vond dat ik niet wist hoe backgammon moest tja, dat vond ik zelf eigenlijk ook dus ging ik bij hem aan tafel zitten waar ik de komende 2 uur samen met hem heb gebackgammond en allerlei oudgriekse verhalen hoorde... (zijn leven was zeer intereessant de ene dag vissen de andere dag met een vriend backgammon spelen ) verder was het ook echt een dorp waar de net gevangen inktvissen aan vislijntjes op straat aan het drogen waren :0 na mijn nieuwe vriend panos bedankt te hebben gingen we naar het strand (fijn detail er was alleen een naaktstrand in de buurt) daar lekker gekaart..
vervolgens rond 9enen gekookt onze fantastische maaltijd aardappels met cordonblue... daarna kwam in de schemering ineens de plaaag van de camping MUGGEN dus heel fijn voor op het strand "hier hebt ge 2 meiskes die zo lijkt het zwaar besmet zijn met de pokken....." maarja.
De dag erna zijn we naar de grot geweest, heel gaaf in het midden van het eiland.. Echt heel indrukwekkend nu hebben we voor jaren weer genoeg stalac-tieten en nieten gezien.... later nog even stranteren...
De dag erna gingen we vroeg op omdat we naar santorini zouden gaan.. we werden gewekt door onze supercampingman die vond dat we zonder koffie niet konden vertrekken en ja hoor even later stond er vooor onze tent een tafel, stoeltjes en een dienblad vol koffie en koekjes (grieken zijn LIEF!) na een voortreffelijk ontbijtje werden we door hem weggebracht. en kregen we voor de ferry van een grieks opaatje nog even een sinaassappel. (again LIEF!)
Toen na wat geld gedoe (mijn salaris is duidelijk ergens onderweg zijn eigen leven gaan leiden want is al 2 weken te laat maar gaat nu toch geregeld worden) de ferry op en 4 uur later kwamen we aan op santorini eerste indruk: TOERISTISCH!!!
wij als schattige reizigertjes liepen alle bordjes voorbij voor de touristinformation maar nee hoor (hoezo objectieve info!!!!)
we kregen zowaar 30 aanbiedingen van hotels maar de camping daar moesten we volgens hun toch echt niet heen.. uiteindelijk toen ze wel erg laag gingen met de prijzen 10 euro voor een prima hotel met badkamer koelkast en zwembad en gratis vervoer erheen dachten we OKEEEE met een grote zucht...
in het busje kwamen we erachter dat wij als zeikerds en doorvragers de enige waren die 10 betaalden per nacht de rest werd afgezet met 20....nadat de man ons aan de chauffeeur had aangewezen als 10e mensen vertrok het busje. voor het hotel moesten wij als enige "even buiten wachten " goh vreemd hoor en ja hoor wij mochten terwijl de anderen niet eens de keus hadden op een goedkopere kamer .. toch maar prima van het zwembad gebruik gemaakt en s'avonda de stad in waar we gelijk naar de camping liepen die ons de dag erna zou ophalen... hij bracht ons ook even naar the best place ever voor gyros !!!! laat nog even langs de kermis en terug.
vanochtend snel uitgechecked en naar de camping. Daarna naar de stad aangezien het de eerste dag was met wat bewolking (WAAAAATTTTT was onze reactie toen we vanochtend uit het raam keken!) dus de hele dag in de hoofdstad geweest en van het FANTASTISCHE uitzicht genoten.. Santorini ligt heel hoog op de rotsen waar het stadje Fira op de rand ligt en waar je een geweldig uitzicht over de baai hebt en een vulkaan... Meerdere net getrouwde koppels gezien en verder echt hordes toeristen... vanavond gaan we zowaar groente eten (op ons eenpitsgasje zijn je mogelijkheden duidelijk beperkt maar we vonden na al die gyros dat we maar eens even gezond moesten doen en dus gaan wij vanavond een gigantisch pak met wortels doperwtjes en sperziebonen eten voor de vorm!!)
morgen gaan we met de ferry de cycladen verlaten en na 4,5 uur in kreta belanden...
waar we ongeveer een weekje gaan rondreizen en daarna gaan we waaarschijnlijk naar de Dodecanese eilanden......

Het is trouwens leuk om te merken dat Mei echt een soort overgangsmaand is iedereen is bezig met opknappen en voorbereiden van het toeristenseizoen.. en er is nu al een onwijs verschil met 2 weken geleden qua drukte, maar het voordeel blijft dat alle prijzen qua overnachten echt gehalveerd zijn als je het vergelijkt met over een maand

en heb inderdaad besloten mijn loeven niet te verbeteren en gewoon lekker door te gaan met mijn chaotiasche en belachelijk langeberichtjes :p
Veel liefs uit GReece
XX mari

  • 17 Mei 2009 - 16:28

    Kenza:

    Een woord voor jullie stoere fietsers: R.E.S.P.E.C.T.! Echt iets voor jullie. Kreta lijkt me geweldig. Heel veel plezier en probeer de bergen te ontwijken, hehe.

    ZOEN

  • 18 Mei 2009 - 11:30

    Ellis:

    Hey meis,
    Klinkt geweldig allemaal. Goed bezig! Idd respect voor jullie fietsactie. Ik was gaan liften ;-)
    Liefs Xx

  • 18 Mei 2009 - 11:47

    Evelien:

    Zo sportvrouw, lekker bezig. daar kan een uurtje jokken niet tegenop! En zo te lezen eten de Griekse mannen uit je hand. Hier in Holland is het iets minder zonnig, maar 17 graden is ook niet mis ;). En de Hollandse mannen hier zijn lief maar niet zoooo lief als de Griekse mannen. Misschien moeten we een uitwisselingsproject organiseren :P Met jouw organisatievermogen denk ik dat je een goede reisleidster zou zijn.

  • 19 Mei 2009 - 11:15

    Fien:

    IK MIS JOU! En je chaotische gebabbel.

    Oke, een paar dagen terug fietste in 30 minuten heuvelopwaarts naar een vuurtoren en ik dacht dat ik zou sterven. Dus wat Kens zei: R.E.S.P.E.C.T.!

  • 19 Mei 2009 - 15:43

    Mir:

    Gaaf!
    Klinkt heel tof allemaal, en ik vind het ook zeker een heldenactie jullie fietstocht door de bergen :)
    Kreta wordt vast geweldig, blijf lekker genieten

    Liefs

  • 21 Mei 2009 - 21:26

    Roel:

    Mari, ik moet zeggen dat dit verhaal toch enigzins structuur heeft, goed hoor haha! En eindelijk de ouzo gevonden en dan ook nog zo sportief bezig ;-) Klinkt allemaal weer heerlijk! Nog heel veel plezier en tot snel... Kus

  • 22 Juni 2009 - 15:00

    Leen:

    en dat is 3....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mari

Heey lieve familie, vrienden of gewoon bezoekers, leuk dat jullie even kijken op mijn blog. en de persoon die 'mijn' blog zegt dat ben ik. De 'ik' heet Mari Bergsma en is 18. Ik kom uit een gezin van 5. Mijn ouders, dan ik en dan twee zusjes, een van 15 en een van 12. Ik ben gek op mijn fantastische familie, mijn knettergekke en gezellige zusjes en mijn lieve ouders. verder heb ik fantastische vrienden, en het geluk om in een supergroep van 10 geweldige vriendinnen te zitten. Hoe ik in elkaar zit? Ik wil alles en doe absoluut niet alles, maar eigenlijk wel te veel... Ik ben gek op veel dingen waar eigenlijk iedereen gek op is zoals: de zon, gezelligheid, feestjes, zeilen, de zee, zwemmen, vakantie, lachen, lezen, goede gesprekken, muziek en meer dingen die eigenlijk helemaal niet zo persoonlijk zijn...(toch zijn het allemaal wel dingen waar ik helemaal gek op ben!!) wat ook heel kenmerkend voor mij is? Ik ben over het algemeen heel vrolijk.( als je het hier niet mee eens bent, hoef ik dat heus niet te weten hoor want de kans dat dat niet bijster goed is voor mijn humeur is groot...) ik hou onwijs veel van sporten: hockey, voetbal, beachvolleybal en zeilen! en verder geniet ik zoveel en vaak mogelijk van het leven... verder ben ik heel chaotisch in veel dingen en mijn schrijfstijl is niet zo toonbaar dat ik het aan mijn vroegere lerares nederlands zou durven laten zien ( zonder eerst drie dubbelchecks te doen) dit is gelijk ook een waarschuwing voor wie deze blog gaat lezen. Ik heb een hekel aan interpunctie (alleen nu doe ik nog mijn best..) en mijn zinsbouw is ook vrij treurig. Maar laat je daardoor niet afschrikken want het is verder vast wel de moeite waard?!! Dit is dus een beetje hoe ik ben maar ik denk dat iedereen die hier komt mij eigenlijk wel kent.... Liefs mari

Actief sinds 17 Okt. 2008
Verslag gelezen: 461
Totaal aantal bezoekers 53641

Voorgaande reizen:

13 Juli 2014 - 28 Augustus 2014

Kyrgyzstan

19 Maart 2013 - 01 Augustus 2013

Peru, Bolivia, Argentiniè en Sri Lanka

28 Augustus 2012 - 26 September 2012

Santiago de Compostela

02 Mei 2009 - 08 Juni 2009

Griekenland.....

01 November 2008 - 01 Maart 2009

Costa Rica, Nicaragua en Panama

Landen bezocht: