ferry's, raki, 18km lopen? santorini(again) Rhodos - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Mari Bergsma - WaarBenJij.nu ferry's, raki, 18km lopen? santorini(again) Rhodos - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Mari Bergsma - WaarBenJij.nu

ferry's, raki, 18km lopen? santorini(again) Rhodos

Door: M.B

Blijf op de hoogte en volg Mari

26 Mei 2009 | Griekenland, Athene

Lieve Iedereen
(en in het speciaal Veraellen.V.Bork en Belle Bergsma;p (door wie ik tot snelle spoed van opnieuw webloggen werd gedwongen :p)

sinds d laatste weblog ben ik geweest in Iraklio (Creta) Hania (creta) Chersonnisos (Creta) Santorini En Rhodos...

en vanavond ben ik alweer in KOs!

Maar het begon nog op Santorini. waar we na het webloggen onze (onwijs smerige groente hadden gegeten..) daarna ontmoeten we de canadees Alex (deze toch wat vreemde jongen 20 jaar reisde alleen en was NOGAL budget en zo had ie al in grotten geslapen op parkeerplaatsen en meer van datsoort grappen, maarja hij was wel prima.Met hem zijn we later nog even de stad in geweest en onze nieuwe vriend vertelde dat de oude haven die helemaal onderaan de kliffen ligt zo'n 5 minuutjes afdalen was met een oud pad, okeee prima dachtenw e dus met wat biertjes begonnen we aan de afdaling en zo'n 20 minuten later kwamen we aan hadden we een gigantische oud trap afgedaald a\en waren we vooral ERG VER van ons tentje :p
daar paar uurtjes gezetn en toen OMHOOG om 2 uur snachts na wat bier MMHHHH en dus stopte we elke 5 minuten voor weer een 'viewingpont'
het uitzicht veranderde voor geen meter maar vor het idee omdat het ZZZOOO zwaar was...
uiteindelijk lagen we 45 min later in ons fijne tentje.
de dag erna zouden we op de ferry naar creta gaan maar de verrassing was dat die pas om 4 uur snachts ging(Heel interressant bigsmile momentje tussen leen en mij.)
dus overdag even naar een heel gaaf rotsig rood strand in het zuiden Daarna weer terug en wij koken op een parkeerplaats (dit zorgde vor een bizar plaatje aaangezien wij gewoon netjes in sijkerbroek schoenen en shirtjes daar zaten maar wel als mafkezen op een parkeerplaats met ons campinggasje pasta te maken...?!
dus jahoor na 10 minuten kwam van de overkant zo'n dolkomische restauranteigenaar die ons eens even uit facinatie een half litertje bier kwam brengen allebei. Weiegerne was geen optie dus okeee. verder werden we uitgenodigd voor een gratis dineetje en als bonus kregen we dr een telefoonnummer bij van ene Pedros die ons duidelijk wel zag zitten...
15 minuutjes later hadden we de pasta onze onwijs heftige bananenpudding en de halve liters bier op en besloten we toch even langs te gaan.
binnnen werdeb we ontvangen als VIP stonden de shotjes voor ons klaar en werd scvhattige griek pedros aan ons voorgesteld maar na 15 minuutjes haddenw e het wel weer gezien. we bedankte voor de drankjes en niet zo heeeeel helder renden we naar de bovenstad om de beroemde santorinische zonsondergang te zien.. die we NATUURLIJK net hadden gemist maarja. daarna om 11 uur de bus naar de haven waar we uiteindelijkvan half 12 tot 4 in een slaapzak op bankjes hebben geslapen...

Daarna de ferry op en rond 8 uur waren we in Kreta! WE kwamen aan de in de hoofdstad Iraklio. waar we een hostel zochten en daara naar Knossos gingen een heel oude stad van paleizen huizen en straatjes van de MInoers het was leuk om te zien maar er was vrij weinig van over somiigge vertrekken waren mooi ook de paar frescos dei er waren en een deel van het theater was indrukwekkend (maar het feit dat een of andere nogal zelfingenmen engelsman het volgens zijn verbeelding had gereconstrueerd en weer gerestaureerd was wel een beetje jammer.
daarna lekker de stad door cafeetje en s'avonds op een dakterras een lekkekre griekse salade gegeten.

De dag erna door naar Hania. een hele mooie oude stad een beetje in venetiaanse stijl aan de noorwest kant van het eiland , 3 uur in de bus en we waren er. daar naar een leuk campingkje waar we ons prima vermaakte in het zwembad..
De dag erna stonden we rond 6 uur op om de bus naar de stad te nemen om vanaf daar de bus naar de Samaria gorge te nemen maarvna een uur wachten haddenwe sowieso onze verbinding gemist en ging het feest niet door.
Dus gingen we na nog een half uur wachten eindelijk met de bus naar de stad waar we toen de oude stad doorliepen en helemaal de haven rond naar de vuurtoren was mooi!
Later weer terug picknicken onder de bomen en nog even zwemmen. s'avonds na het eten nodigde een of andere Tonyottis ofzo ons uit om nog even met hem mee te eten dus schoven we aan. Van eten kwam het niet echt... WEl hebben we heel duidelijk kennis gemaakt met raki!! superlekkere honing achtige drank. Hij had veel gereisd en was dus gezellig. Zijn engels was hilarisch en om de 2 zinnen gooide hij er een "listen what I speak gills " tussendoor bij wijze van levenswijsheid... 2 uurtjes later en 15!!! shots Raki later was HET HEEEL ERG TIJD OM TE GAAN SLAPEN aangezien we de dag erna WEL naar de samraria gorge gingen en 18 km moesten lopen.. OEPS>>>>
na 5 uurtjes slapen en om half 6 opstaan had leen een niet zo vrolijke fikse kater te pakken maar ik had wonderbaarlijk genoeg nergens last van :) snel ontbijtn en nadat de bus alweer te laat was zijn we snel naar een grotere weg gerend waar we net op tijd een of ander half gaar busje konden nemen en zo toch nog de juiste bus haalden. 2 uur later waren we aan het begin van de Samraia Gorge. Leen inmiddels al wat beter at ook al weer iets en dus begonnen we, het was supermooi weer en na zo'n 1.5 uur lopen even picknickwn bij een beekje. daarna weer door we liepen langs gogantische bergwanden, en een landschap dat steeds veranderde van heel ruig en brgachtig tot groen en met super veel bloemen .
Later kwamen we ook bij ruines an oude tempeltjes, na zo'n 10 km en 3uur lopen snapte we er niks meer van. uitendelijk na zo'n 5 uur met een uurtje pauze kwamen we in het dorpje aan waar bleek dat we inderdaad niet de 12 km hadden gekopen maar de 18 (VANDAAR!!) in het dorpje bleek geen bus te gaan maar alleen een ferry (goeie grap uiteindelijk kossten de wandeling met entreee bussen en boot 25 euro!!!!!) maarja we waren echt helemaal kapot en na een ijsje en pita gyros konden we op de boot en uiteindelijk in de bus. nadat we aankwamen op de camping rond 9 uur, nog even koken en douchen en slapen!!

DE dag erna reisden we met de bus weer het hele eiland over en kwamen we in Chersonissos, waar we lekker op het stardn lagen wat maffe engelsen tegenkwamen en door het stadje liepen, leuk daarna even eten en slapen (aangezien we de dag erna om 5uur op moetsen...)
Dat deden we maar de bus kwam niet.... (probleempje we moetsen om half 8 in de hoofdstad zijn anders zouden we onze efrry missen. uiteindelijk een taxi genomen voor 15 eu. DE chauffeeur was alleen helemaal LEIP!! hij had ruzie met een andere gast crosset met 140 over de snelweg om hem in te hlen daarna af te rennen hem voor te laten en toen te gaan bumperkleven (wij waren ondertussen niet zo heeel zeker meer o we ooit zouden aankomen bvij de haven.. dus besloot ik dat ik misschien maar eens een liefpraatje met meneeer de gek moest maken en dat hielp toen hij over zijn gezin begon te praten kalmeerde hij en liet de auto weggaan (diepezucht vanaf de achterbank van ons..) 20 minuutjes later waren we in Iraklio, Belachelijk snel! en konden we slapen op de ferry. die rond 12 uur in Santorini was. (ALWEER SANTORINI???!!! ja want om van creta bnaar rhodos te gaan moet je via sSantorini BEETJE JAMMER!!!)
daar aangekomen had een of andere reisbureu manager een fantastisch plan voor ons voor 5 p.p mochtten we de hele dag onze bagage bij hem laten kregen we gratis vervoer naar zijn hotel en mochtten we daar de hele dag in het zwembad en werden we rond 11 weer teruggebraacht naar de haven zoat we om 12 uur snachts onze ferry naar rhodos konden halen PRIMA!! dat deden we dus. Je kon er ook gratis poolen dus heel relaxedd dagje uitiendelijk in het stadje uit ete en de gfriekse Moussaka uitgeprobeerd soort ovenschotel et gehakt aardappels en courgettes heerlijk!! een cocktail erbij en smullen maar!
daarna werden we weer teruggebracht en namen we de ferry.. na 7uurtjes slpen op de boot jkwamen we al aan in RHODOS waar we ons helemaall debiel sjouwe\den met onze tassen. naar het midden van de oude stad waar een lief hostel was. Daar onze spullen gezet waarna ik e deru afsloot (maar mijn eigen kracht weer eens onderschatte en de sleutel kapotdraaide OEPS!) het oude hostelvrouwtje vond het prachtig en even later had ze heel proffesioneel het hele slot eraf geschroefd met mijn hulp en haalde op een perfecte manier het slot uit elkaar en uiteindelijk emt een prikker de helft van de sleutel uit het slot trots lietze het totaaal uit elkaar gehaa;de ding zien... Leen en ik waren zo verbaasd over dit tchnische wonder vrouwtje dat we snel een foto maakten!! daarna gingen we naar een soort ud badhuis met de bus waar we rondliepen en lekker zwommen in zee. heel mooi maar ok echt toeristisch, later door het prachtige oude centrum van Rhodos gelopen... Het is een zo ongeveer nog helemaal cmpleet fort met onwijs dikke muerb tegen de turken en piraten , fantastische oude straatjes en pleinen... na 2 uurtjes rndkijken gingen we koken, Daar ook nog heel gezelelig met de hostel eigenaars gepraat en uitindelijk lekker gekaart in onze kamer!.

Vanochtend is leen vroeg vertrokken naar een vlindertuin ergens op het eiland en ik ben lekker de oude stad doorgelopen koffie gedronken nu even weblogupdaten en zo. kleedje in en parkje lezen en picknicken! heerlijk!
vanavond om 5 uur nemen we de ferry naar KOs zin in!!

NOg maar 1,5 week te gaan het gaa zo snel!!!
L:ieve iedereen veel succes met examens studie werk!,
en geniet van het lekkere weer!
LIEFS en dikke kus MARI

  • 26 Mei 2009 - 11:02

    Fien:

    NOG 1,5 WEEK!!

    Geweldig, Mag. Het maakte niet eens uit dat ik al Leens blog had gelezen, jullie vertellen het allebei zo verschillend!

    Ik mis je!

  • 26 Mei 2009 - 16:19

    Bim:

    Ik sluit me bij Fien aan.:D

  • 29 Mei 2009 - 16:08

    Roel:

    En ook in Griekenland wordt er gepoold :) Nog veel plezier in de laatste dagen!

    X

  • 22 Juni 2009 - 15:10

    Leen:

    en dat was 4....

    (achja, raki en de samariagorge, de perfecte combinatie!)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mari

Heey lieve familie, vrienden of gewoon bezoekers, leuk dat jullie even kijken op mijn blog. en de persoon die 'mijn' blog zegt dat ben ik. De 'ik' heet Mari Bergsma en is 18. Ik kom uit een gezin van 5. Mijn ouders, dan ik en dan twee zusjes, een van 15 en een van 12. Ik ben gek op mijn fantastische familie, mijn knettergekke en gezellige zusjes en mijn lieve ouders. verder heb ik fantastische vrienden, en het geluk om in een supergroep van 10 geweldige vriendinnen te zitten. Hoe ik in elkaar zit? Ik wil alles en doe absoluut niet alles, maar eigenlijk wel te veel... Ik ben gek op veel dingen waar eigenlijk iedereen gek op is zoals: de zon, gezelligheid, feestjes, zeilen, de zee, zwemmen, vakantie, lachen, lezen, goede gesprekken, muziek en meer dingen die eigenlijk helemaal niet zo persoonlijk zijn...(toch zijn het allemaal wel dingen waar ik helemaal gek op ben!!) wat ook heel kenmerkend voor mij is? Ik ben over het algemeen heel vrolijk.( als je het hier niet mee eens bent, hoef ik dat heus niet te weten hoor want de kans dat dat niet bijster goed is voor mijn humeur is groot...) ik hou onwijs veel van sporten: hockey, voetbal, beachvolleybal en zeilen! en verder geniet ik zoveel en vaak mogelijk van het leven... verder ben ik heel chaotisch in veel dingen en mijn schrijfstijl is niet zo toonbaar dat ik het aan mijn vroegere lerares nederlands zou durven laten zien ( zonder eerst drie dubbelchecks te doen) dit is gelijk ook een waarschuwing voor wie deze blog gaat lezen. Ik heb een hekel aan interpunctie (alleen nu doe ik nog mijn best..) en mijn zinsbouw is ook vrij treurig. Maar laat je daardoor niet afschrikken want het is verder vast wel de moeite waard?!! Dit is dus een beetje hoe ik ben maar ik denk dat iedereen die hier komt mij eigenlijk wel kent.... Liefs mari

Actief sinds 17 Okt. 2008
Verslag gelezen: 638
Totaal aantal bezoekers 53635

Voorgaande reizen:

13 Juli 2014 - 28 Augustus 2014

Kyrgyzstan

19 Maart 2013 - 01 Augustus 2013

Peru, Bolivia, Argentiniè en Sri Lanka

28 Augustus 2012 - 26 September 2012

Santiago de Compostela

02 Mei 2009 - 08 Juni 2009

Griekenland.....

01 November 2008 - 01 Maart 2009

Costa Rica, Nicaragua en Panama

Landen bezocht: