Mykonos, Paradise beach en toeristen!! - Reisverslag uit Páros, Griekenland van Mari Bergsma - WaarBenJij.nu Mykonos, Paradise beach en toeristen!! - Reisverslag uit Páros, Griekenland van Mari Bergsma - WaarBenJij.nu

Mykonos, Paradise beach en toeristen!!

Door: M.B

Blijf op de hoogte en volg Mari

12 Mei 2009 | Griekenland, Páros

Lieve iedreen dit keer al snel een berichtje zodat het iets overzichtelijker wordt !! ;)

DE laatste keer wakker worden op onze gestoorden kalkoenen camping, ik vroeg, want had geen zin om weer tentje uit gefikt te worden...
dus met 2broodkjes en een flesje water op naar de haven waar ik een half uurtje hardgelopen heb eerst heuvel op boven de stad machtig uitzicht (je voelt je zo ongeveer zeus!) en daarna helemaal naar de andere kant van de stad... (verder ben je NOG interessanter dan normaal want een TOERIST DIE HARDLOOPT??? en vaak zijn die gezichten waar de verbijsterdheid van dit spektakel van afknalt zo leuk dat ik ook nog eens lachend voorbij ren erg leuk allemaal...) daarna door het bovenstadje terug langs omaatjes en opaatjes die de was ophangen... daarna lekker ontbijtje met fruit en yoghurt. Vervolgen afrekeken waar we door het opaatje van de camping meegenomen worden naar zijn huisje waar vrouwlief al klaar staat met een bonbonnetje (we werden er spontaan even stil van van deze liefheid!) vervolgens naar de haven met onze backpacks (het blijft het momentje op de dag waar je savonds in je bed nog even van nageniet :p)
De boot op en in 45 minuten waren we al op Mykonos. Facinerend daar werden we gelijk een bus in geknald naar Paradise beach, met camping, cabines, kamers restaurant internetcafe clubs zwembad en uiteraard strand..... (intresting vonden we!)
en ja hoor met een busje vol toeristen kwamen we een soort mega-entertaining terrein op, na uitleg koneden we naar onze maffe blauwwitte cabines, ( 5 wandjes van hout in elkaar getimmerd 2 bedden in gestouwd en eene doorluchtluikje (het zou al bijna te leuk worden voor woorden)) een groot feest :0 maar wel schattig...
het strand was VOL!!!! kennelijk had heel griekenland besloten dat dit THE PLACE TO BE was dus okee... we zaten een tijd naast een familie die net zo goed uit het gesticht ontsnapt kon zijn, ze sleurden elkaar door het zand gingen allemaal op elkaar liggen gooiden met zand en waren erg amuserend (voor ons)
later in het beachrestaurant heerlijk gegeten cocktailtje erbij en weer werden we goed geentertained!!! door een of andere chick die duidelijk onder de drugs zat en het podium had ontdekt... 2 uur lang ging ze nonstop uit dr dak rende tussendoor de zee in en ging onverstoorbaar door (leukleuk)
daarna nog even relaxed in ons hokkie en slapen.

ma.
rond half 10 op en naar ons gratis ontbijtje..
op het strand met zijn allen croissant koffie sap eitje en broodjes (vervelens vervelend!)
Toen de bus naar het hoofdstad genomen waar we de hele stad doorzwierven en naar boven klommmen en zo alles konden zien. ondertussen werden we zowat achtervolgt door onze cabineneighbours die om elk hoekje weer lachend tevoorschijnkwamen (vreemde zaak!)
later onder een viaductje allemaal wannabe oldgreece atlethiek fotos gemaakt ;p! uiteindelijk op pleintje weer eens een ijskoffie besteld nadat we van een ander terras wegwaren gelopen dat voor een koffie 6 euro wilde (okee we zijn toeristen maar er zijn grenzen!!) daar uren gekaart en toen we uiteindelijk betaalden hadden we ineens nog 5 mnuutjes voor de bus en wat is een beter tijdstip om te verdwalen dan precies dan..... wij als gekken alle steegjes straatjes trapjes op en terug en uiteindelijk NET in time de bus...
nog even strand op waar we helemaal leip werden van 2 gasten die allebei het idee hadden dat we ze fantastisch vonden... uiteindelijk kwam er elf seen naast ons zitten waarna wij het zelfde principe in omgekeerde richting deden hihi...

Douchen omkleden en weer beachreastaurantje waar we we maar weer eens van de gyros gnoten met weer een fijne cocktail. daarna lekker slapen.

di.
opstaan ontbijtje aan het strand en weer terug naar de haven waar in een cafe boven de stad nog even 2 uurtjes gezeten hebben , toen de fastferry een catamaran voor 2x de prijs naar paros (door het toerisme halen ze steeds meer gewone ferrys uit dienst en i.p. daarvan doen ze de duurdere snelle , maarjha.)
daarna naar een p[rachtige plekje in het stadje topkamer met badkamer tv en koelkast voor een rtientje pp heerlijk! stoeltjes op straat gezet en broodjes tzatziki gemaakt!
Daarna een heel schattig kapelletje gezien en zo lekker koken.

(shit ik ga mijn leven nog eens beteren sorry voor het weer belachelijk lange stuk!! ;))

Liefs uit GREECE!!

Mari

  • 12 Mei 2009 - 15:47

    Caro:

    Haha, beter beter je je leven niet, want het is een heel leuk verhaal na de ontcijfering! Super leuk alles, Magster! Geniet ervan, en lekker hardlopen jij!

  • 12 Mei 2009 - 17:18

    Roel:

    Megalangchaosverhaal indeed...;)

  • 13 Mei 2009 - 13:46

    Mir:

    Heerlijk!
    En natuurlijk weer een lekker chaotisch verhaal maar dat kunnen we wel aan, we zijn het gewend he!
    Nou blijf lekker genieten daar!
    Mis je wel hoor,

    Liefs

  • 13 Mei 2009 - 19:11

    Bim:

    (L)(L)(L)(L)(L)

  • 22 Juni 2009 - 14:51

    Leen:

    en dat is 2....
    (ik vind de chaos best meevallen! (of zou dat komen omdat ik de avonturen levensecht heb meegemaakt?))

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mari

Heey lieve familie, vrienden of gewoon bezoekers, leuk dat jullie even kijken op mijn blog. en de persoon die 'mijn' blog zegt dat ben ik. De 'ik' heet Mari Bergsma en is 18. Ik kom uit een gezin van 5. Mijn ouders, dan ik en dan twee zusjes, een van 15 en een van 12. Ik ben gek op mijn fantastische familie, mijn knettergekke en gezellige zusjes en mijn lieve ouders. verder heb ik fantastische vrienden, en het geluk om in een supergroep van 10 geweldige vriendinnen te zitten. Hoe ik in elkaar zit? Ik wil alles en doe absoluut niet alles, maar eigenlijk wel te veel... Ik ben gek op veel dingen waar eigenlijk iedereen gek op is zoals: de zon, gezelligheid, feestjes, zeilen, de zee, zwemmen, vakantie, lachen, lezen, goede gesprekken, muziek en meer dingen die eigenlijk helemaal niet zo persoonlijk zijn...(toch zijn het allemaal wel dingen waar ik helemaal gek op ben!!) wat ook heel kenmerkend voor mij is? Ik ben over het algemeen heel vrolijk.( als je het hier niet mee eens bent, hoef ik dat heus niet te weten hoor want de kans dat dat niet bijster goed is voor mijn humeur is groot...) ik hou onwijs veel van sporten: hockey, voetbal, beachvolleybal en zeilen! en verder geniet ik zoveel en vaak mogelijk van het leven... verder ben ik heel chaotisch in veel dingen en mijn schrijfstijl is niet zo toonbaar dat ik het aan mijn vroegere lerares nederlands zou durven laten zien ( zonder eerst drie dubbelchecks te doen) dit is gelijk ook een waarschuwing voor wie deze blog gaat lezen. Ik heb een hekel aan interpunctie (alleen nu doe ik nog mijn best..) en mijn zinsbouw is ook vrij treurig. Maar laat je daardoor niet afschrikken want het is verder vast wel de moeite waard?!! Dit is dus een beetje hoe ik ben maar ik denk dat iedereen die hier komt mij eigenlijk wel kent.... Liefs mari

Actief sinds 17 Okt. 2008
Verslag gelezen: 500
Totaal aantal bezoekers 53642

Voorgaande reizen:

13 Juli 2014 - 28 Augustus 2014

Kyrgyzstan

19 Maart 2013 - 01 Augustus 2013

Peru, Bolivia, Argentiniè en Sri Lanka

28 Augustus 2012 - 26 September 2012

Santiago de Compostela

02 Mei 2009 - 08 Juni 2009

Griekenland.....

01 November 2008 - 01 Maart 2009

Costa Rica, Nicaragua en Panama

Landen bezocht: