Eerste week als ticaatje. - Reisverslag uit Coronado, Costa Rica van Mari Bergsma - WaarBenJij.nu Eerste week als ticaatje. - Reisverslag uit Coronado, Costa Rica van Mari Bergsma - WaarBenJij.nu

Eerste week als ticaatje.

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mari

06 November 2008 | Costa Rica, Coronado

Zo ik ga mijn best doen op een niet-zo-chaotisch-compact-alles-in-een-verhaaltje
haha okeee eigenlijk ga ik daar helemaal niet mijn best voor doen!!

hoedanook.}}

ik begin ergens bij het begin...

opstaan om half7. Tja het is ook nergens eens gewoon echt relaxed!!! maar het zonnetje schijnt dan al volop... dan ontbijtje koffie denk maar niet dat je die hier kan drinken zonder 3 ja 3 scheppen suiker!! verder broodjes en veel fruit!! me gusta.:p

dan 40 minuten met mijn luxemburgse neighbour naar school lopen.heel gezellig.. JA JA dik zal ik ook hier niet worden!!

en dan ben je op school als onschuldig lief meisje. Het eerste wat ze dan doen!! hoppa taaltest met vervoegingen vocabulary en een oral exam.... Maar blijven lachen gewoon want met net zoveel plezier alle vervoegingen bij elkaar verzinnen = eigenlijk veel leuker en vinden zij vast ook veel spannender om na te kijken!!! en echt overal bizarre dingen invullen bij vocabulary...

wat dus duidelijk resulteerd in klas 0,0 maarja. Wie heeft daar eigenlijk problemen mee?

de school heeft nu zo.n 20 leerlingen wat voor de school best veel is (what a wonderfull world!!)... Vooral Nlertjes... een paar duitsers zwitsers fransen luxemburgers en vssers.. in de klas met 4 andere meisjes en een hilarische leraar die a o e i u met adam en eva een seksuele draai weet te geven..en echt zo.n hoofd heeft waaraan je elk woord kunt raden dat je niet begrijpt. waarom niet..

we hebben lessen van 8 - 9:30 en van 10- 11:30 chill rooster dus!

maandag na school hebben we vooral veel leuke dingen gedaan met onze pinpassen...4 banken hier maar voor de meeste betekend dat niet dat ook maar een zo.n bank ze mag
MAaaar voor mij wel!!! (als iemand een hoog postbankpersoonlijkheid tegen komt in NL Zoen hem dan voor mij !!)
dus er was geld.. verder is er een supercafeetje KAFFEE genaamd (ze houden hier niet zo van gevorderde dingen en nadenken dus kaffe is een ideale naam!) in ieder geval hebben ze daar heerlijk verse sapjes!!! en gister een KOLIBRIE daar gezien. Ik was nogal in heaven toen ik hem zag als eerste maar helaas geen foto... daarna naar huis rond 4uur wat huiswerk gemaakt en later gegeten
WOW Denk niet dat alles hier lekker is!!!
want ik met mijn vermoeide en uitgehongerde zelf kreeg een bord met grijze soep. soep met om precies te zijn mosselen, aardappels met schil en een soort bizarre exotische misluktegemanipuleerde aardappel ofzo... Kortom probeer dat maar eens blij-kijkend te eten. I did it!

toen ik daarna even naar mijn kamertje ging waren ineens om 8! uur alle lichten uit en de hele familie verdwenen naar papi-en-mami.s bedroom . Tja kan. dus wat doe je dan uhhhhmmm je of doodvervelen of ook maar gaan slapen, en aangezien mijn jetlag er nog behoorlijk inzit tuurlijk het laatste...

dinsdag beetje meer van hetzelfde leuke lessen gehad met ww enzo kijk dat is iets!!
verder was ik echt hard te laat, en moesten we die klote berg oprennen, ongeveer. Dus toen ik in de klas kwam en Santiago(teacher) vroeg hoe het met me ging zei ik "estoy caliente"
zoiets van ik heb het heet, dacht ik... Maarja ik blijk natuurlijk altijd bijbedoelingen te hebben zelfs hier..}
Santiago keek geschokt en vertelde de rest van de klas terwijl hij mijn oren dichthield dat ik zojuist had gezegd dat ik geil was... tja was niet helemaal mijn eigen omschrijving van het moment maar ik was allang blij dat ik dat niet per ongeluk tegen een of andere costaricaan had gezegd!..
verder steenpapier schaar op zijn spaans tegen een andere klas en ja tuurlijk wonnen wij!!...na school was een fascinerende workshop How to make cocktails...
zo.
Veel cocktails voor in een uurtje want alles proeven bananencocktail watermeloen multifruit en pinacolada een aantal.dat hakt erin om 2 uur... Maar lachen om zoveel cocktails gemaakt zien worden...
daarna was ik ook wel best wel klaar met dinsdag lekker geten en vroeg naar bed!!!

woensdag na school naar een shopping idee, met een taxi echt lachen taxis hier zijn ongeveer 4000 colones voor half uur rijden. = 7,5 euro / aantal inzittende = 2 euro heerlijk... Shoppingidee was echt klote net zo duur als in NL en gewoon vervelemnd lelijk en europeaans/amerikaans. daarna weer naar huis wel lekker gegeten gewoon rijst bonen en iets vleesachtigs. en zowaar 45 min zitten praten met gina en minor (ouders) ik werd behoorlijk uitgelachen maar als je gewoon meelacht is dat zowaar geen probleem... Maar ik was vaak te bergijpen en andersom zij ook voor mij PROGRESS!!!


ddag dus vandaaag op school veel over je eigen stad vertellen en eigen land... had ik even helemaal gemist dat ik dat moest voorberieden. Iedereen had 2 kantjes .... Maarja een beetje kletsen voor de klas in het spaans is best leuk dus dat was geen ramp!! daarna gebingood (wat een feest!!) en na school echt alles geregeld voor dit weekend want ZO dit wordt het duurste en coolste weekend ooit!!(hoop ik)

in het kort we gaan met zijn 13en naar een vulkaan de meest actieve in heel latijnsamerika. we zitten daar in een hotel voor twee dagen gaan met gids naar de vulkaan en kunnen de hele dag gratis in een supercomplex met helende warme bronenn van de vulkaan soort kuur idee.... en je kunt er ook uitgaan dus SUPER WEEEKEND!!



even kort over de personen.
gastgezin de twwe jochies zijn gewone computer voetbaljochies...
de ouders zijn heel leuk heel geduldig en aardig en ook super vrolijk...

Luxemburgse meisje= Jessica heel aardig 22 jaar en topgezelschap om elke dag uren mee te kletsen terwijl we naar school lopen..zij is mijn neighbour die net als ik (hoe krijg ik het voor elkaar) als verst van de school woon...

NLmeisjes waar ik veel mee doe zijn
Mirjam 19 rotterdams duidelijk te emrken heel grappig!!
Ellis en Nicky zusjes 18 en 22 uit limburg ergens ook superaardig en verder loop ik vaak terug met Renee en RAchel NL meisje en Zwitsers meisjes prima gezelachap ook zeilers.. verder in mijn klas nog een hilarisch duits meisje Frederike echt type ik wil witte stranden en hotsurferboys... en nog een boel andere aardige mensen maar die ken ik niet echt....


NOuja
tot zover even want het is hier al ):15 en ik ben kapot!!!!

Morgen ga ik foto}s maken en dit weekend natuurlijk dus dinsdag ofzo zet ik foto{s op de comp!!!
en volgende week ergens ga ik natuurlijk vertellen hoefantastisch mijn weekend was...

Nu laat ik de computer weer met rust want gister knalde ik het toetsenbord met heerlijk veel lawaai op de grond dus het heeft nu herstel rust nodig...


Liefsss Mag!!!

En dankjulliewel voor alle lieve leuke reacties die ik steeds krijg SUPER!!!!






  • 07 November 2008 - 04:06

    Maite:

    Eeeeeeerste! (weer zo'n voordeel van dichtbij jou wonen - de tijdzone komt ongeveer overeen)

    Klinkt echt allemaal fantastisch en echt weer jou, Mag.... Te laat komen, huiswerkopdrachten missen....

    enne estoy caliente, geweldig!! die houden we erin. Volgens mij is het trouwens estoy tarde.

    Kliinkt ook leuk de mensen waar je mee omgaat, en je weekend wordt vast fantastisch!!! Veel plezier! (maar kijk vooral uit met die vulkaan)

  • 07 November 2008 - 11:08

    Mirrie:

    2eeeeeeeeee, 1e vanuit NL :P
    (eig heb ik dit overgenomen van de kinderen uit mn stageklas die elke dag na de pauze keihard de klas in rennen om 1e v/d klas te zijn of iig van het groepje, hahaha) Hoe kinderachtig, maar gelukkig doet Mait mee! :D hihi
    Ohhh heerlijk om te lezen Mag.
    Met je spaanse lessen, waarin nat totaal op zn Mags iets helemaal verkeerd zegt, estoy caliente! ik had t niet verzonnen!
    En klinkt verder ook erg leuk, gezellige mensen, fijn gezin!
    Een heeel fijn weekend gewenst, geniet ervan en ik ben nu alweer hartstikke benieuwd naar je fantastische verhalen! :D
    En owja erg handig dat je toen die vuurvaste broek hebt gekocht, in Adam weetjewel? Kan je dit weekend gewon op de vulkaan gaan zitten....:D

    Liefs!

  • 07 November 2008 - 11:57

    VE:

    Ha ticaatje, mooi verhaal.
    Lees verder in mail.
    liefs

  • 07 November 2008 - 21:32

    Marleen:

    TE TOF!!!!!
    echt heerlijk klinkt het allemaal! superleuk met leuke mensen en een goed gastgezin! geniet van je weekend! (en wieweet vindt je een geschikte plek voor een foto met popje!)

    dikke kus en grote knuffel!!! leen

  • 08 November 2008 - 11:46

    Riet:

    Hahaa te mooi maars, en het is ook ontzettend leuk om te lezen dat je zo enthousiast bent over je nieuwe leventje daar! GREAT! :D echt heerlijk jij!!
    hmm dit is mijn laatste onvolwassen berichtje want vanaf morgen join ik je in het leven van een 18-jarige:)
    maar dat staat natuurlijk ook nin je agenda, met de mooie glitterbleom erbij(die ik er ook nog steeds in heb zitten)
    veeeel liefs en een kus en een knuffel (wordt allemaal binnenkort door een mooie postduif gebracht, die zich eventueel als kolibrie voor zou kunnen doen, dus trap er niet in, die brengt gewoon ff wat van mijn liefs)-xxx-

  • 08 November 2008 - 12:02

    Fien:

    WOW! Klinkt echt druk en spannend en gezellig.

    Whahahaha.. estoy caliente, als je zulke dingen blijft schrijven in je blog lukt het me nooit om je minder te missen hoor! Ben heet, ben geil, leuke vergissing ;)

    Ben heel benieuwd naar hoe het uitgaan zal zijn, mail me snel!

    (Ik heb mss ook iets van mn dertig lijst af te schrappen, ligt eraan wat jij vindt van een aanpassing. Ik mail het nu.)

    Dikke kus Fien

  • 08 November 2008 - 12:32

    Belle:

    Wat een schrijtalent!
    tsja, het zit in de familie:D Volgende week weer skypen??oh ik ken trouwens wel iemand bij de postbank... Hij wordt voor je gezoend door mij hoogst persoonlijk:D
    Dikke kus Bel

  • 08 November 2008 - 16:07

    Maurice:

    heej Nicky

    je kan zo reporter worden, topverhaal.. leuk om dat zo allemaal te lezen... heel veel plezier daar he schat!

    kuss Maurice vanuit et koude limburgia

  • 08 November 2008 - 17:12

    Kenza:

    HI.LA.RISCH! Hoe verzin je het? Ik wist niet dat Tica's (CostaRicanen?) zo veel bijbedoelingen hadden. Goed om te weten.. gelukkig heb ik momenteel een crush op een Italiaan, haha! Not very serieus though.
    Mag, het klinkt echt alsof je het ont.zet.tend naar je zin hebt. Gelukkig, maar! Om ons 'ik-zit-in-Nederland-en-op-school'-leed wat te verzachten gaan Mar, Caro en ik donderdag weer een date doen. Ik probeer de briochemetpindakaas&melk traditie in leven te houden. A little bit of HELP please?

    Daaag lieverd! Heel leuk weekend!

  • 09 November 2008 - 08:17

    Maurice:

    oeps, ik heb hier een berichtje achterlaten voor de verkeerde persoon, srry

  • 10 November 2008 - 12:49

    Freek W.:

    Zozo, dat klinkt wel echt te goed.
    Ik ga deze blog van pure-vakantievreugde en ander geluk niet te vaak bekijken, want dan wordt ik wel een beetje jaloe.
    ik moet immers naar school.

  • 10 November 2008 - 17:59

    Wiljon:

    Hoi lieve Mag!

    Wat geweldig om te lezen hoe je het naar je zin hebt. Ik had trouwens ook niet anders verwacht van je. Ik geniet van je berichten. Heel veel plezier weer! Dikke kus, Wiljon.

  • 10 November 2008 - 22:04

    Max:

    Meisjes die zeilen.. oke... maar in Zwitserland? Zeilen?

  • 11 November 2008 - 13:29

    Ellie:

    Mag!! sorry dat ik nu pas begin met lezen maarja.. je kent me, vaak niet zo door wat er allemaal om me heen gebeurt.
    superleuke verhalen nu al! Echt helemaal jou met je 'oh shit niks voorbereid nouja dan lul ik ff wat en komt het goed' en je caliente actie:P echt superleuk meisje! ga vooral zo door want ik vermaak me prima met je verhalen.
    je hebt je weekend nu al gehad dus ik kijk uit naar de verhalen!

    xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Coronado

Costa Rica, Nicaragua en Panama

Heey lieve familie, vrienden of gewoon bezoekers, leuk dat jullie even kijken op mijn blog.

en de persoon die 'mijn' blog zegt dat ben ik.
De 'ik' heet Mari Bergsma en is 18. Ik kom uit een gezin van 5. Mijn ouders, dan ik en dan twee zusjes, een van 15 en een van 12. Ik ben gek op mijn fantastische familie, mijn knettergekke en gezellige zusjes en mijn lieve ouders. verder heb ik fantastische vrienden, en het geluk om in een supergroep van 10 geweldige vriendinnen te zitten.

Hoe ik in elkaar zit? Ik wil alles en doe absoluut niet alles, maar eigenlijk wel te veel...
Ik ben gek op veel dingen waar eigenlijk iedereen gek op is zoals: de zon, gezelligheid, feestjes, zeilen, de zee, zwemmen, vakantie, lachen, lezen, goede gesprekken, muziek en meer dingen die eigenlijk helemaal niet zo persoonlijk zijn...(toch zijn het allemaal wel dingen waar ik helemaal gek op ben!!)

wat ook heel kenmerkend voor mij is?
Ik ben over het algemeen heel vrolijk.( als je het hier niet mee eens bent, hoef ik dat heus niet te weten hoor want de kans dat dat niet bijster goed is voor mijn humeur is groot...) ik hou onwijs veel van sporten: hockey, voetbal, beachvolleybal en zeilen! en verder geniet ik zoveel en vaak mogelijk van het leven...

verder ben ik heel chaotisch in veel dingen en mijn schrijfstijl is niet zo toonbaar dat ik het aan mijn vroegere lerares nederlands zou durven laten zien ( zonder eerst drie dubbelchecks te doen) dit is gelijk ook een waarschuwing voor wie deze blog gaat lezen. Ik heb een hekel aan interpunctie (alleen nu doe ik nog mijn best..) en mijn zinsbouw is ook vrij treurig. Maar laat je daardoor niet afschrikken want het is verder vast wel de moeite waard?!!

Dit is dus een beetje hoe ik ben maar ik denk dat iedereen die hier komt mij eigenlijk wel kent....

Liefs mari

Recente Reisverslagen:

03 Maart 2009

granada, grootste moddervulkaan ooit en Miami???

15 Februari 2009

Buena Vista... info, hoogtepunten en de storm. :p

08 Februari 2009

schildpadjes, een stoel sterren en een orkaan

24 Januari 2009

Reizen, reizen, reizen L, S, T,B en C deel 2

15 Januari 2009

Reizen reizen reizen J, M en T.... deel 1
Mari

Heey lieve familie, vrienden of gewoon bezoekers, leuk dat jullie even kijken op mijn blog. en de persoon die 'mijn' blog zegt dat ben ik. De 'ik' heet Mari Bergsma en is 18. Ik kom uit een gezin van 5. Mijn ouders, dan ik en dan twee zusjes, een van 15 en een van 12. Ik ben gek op mijn fantastische familie, mijn knettergekke en gezellige zusjes en mijn lieve ouders. verder heb ik fantastische vrienden, en het geluk om in een supergroep van 10 geweldige vriendinnen te zitten. Hoe ik in elkaar zit? Ik wil alles en doe absoluut niet alles, maar eigenlijk wel te veel... Ik ben gek op veel dingen waar eigenlijk iedereen gek op is zoals: de zon, gezelligheid, feestjes, zeilen, de zee, zwemmen, vakantie, lachen, lezen, goede gesprekken, muziek en meer dingen die eigenlijk helemaal niet zo persoonlijk zijn...(toch zijn het allemaal wel dingen waar ik helemaal gek op ben!!) wat ook heel kenmerkend voor mij is? Ik ben over het algemeen heel vrolijk.( als je het hier niet mee eens bent, hoef ik dat heus niet te weten hoor want de kans dat dat niet bijster goed is voor mijn humeur is groot...) ik hou onwijs veel van sporten: hockey, voetbal, beachvolleybal en zeilen! en verder geniet ik zoveel en vaak mogelijk van het leven... verder ben ik heel chaotisch in veel dingen en mijn schrijfstijl is niet zo toonbaar dat ik het aan mijn vroegere lerares nederlands zou durven laten zien ( zonder eerst drie dubbelchecks te doen) dit is gelijk ook een waarschuwing voor wie deze blog gaat lezen. Ik heb een hekel aan interpunctie (alleen nu doe ik nog mijn best..) en mijn zinsbouw is ook vrij treurig. Maar laat je daardoor niet afschrikken want het is verder vast wel de moeite waard?!! Dit is dus een beetje hoe ik ben maar ik denk dat iedereen die hier komt mij eigenlijk wel kent.... Liefs mari

Actief sinds 17 Okt. 2008
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 53644

Voorgaande reizen:

13 Juli 2014 - 28 Augustus 2014

Kyrgyzstan

19 Maart 2013 - 01 Augustus 2013

Peru, Bolivia, Argentiniè en Sri Lanka

28 Augustus 2012 - 26 September 2012

Santiago de Compostela

02 Mei 2009 - 08 Juni 2009

Griekenland.....

01 November 2008 - 01 Maart 2009

Costa Rica, Nicaragua en Panama

Landen bezocht: