Buenos dias mi amigas - Reisverslag uit Coronado, Costa Rica van Mari Bergsma - WaarBenJij.nu Buenos dias mi amigas - Reisverslag uit Coronado, Costa Rica van Mari Bergsma - WaarBenJij.nu

Buenos dias mi amigas

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mari

13 November 2008 | Costa Rica, Coronado


Heey lieve iedereen,

ik ga iets meer mijn best doen iets ordelijks te maken of iets dat ordelijk lijkt...

dus
HET WEEKEND:
vrijdag na school met zijn allen in een privebusje naar arenal... toen we eindelijk na 4 uur!!! in de buurt kwamen zagen we een supèr groot hotel en de YESstemming zat erin! maar met een even zo grote lach reed de chaufeur ons daar voorbij! naar het kleine hotelachtige huisje erachter....beetje jammer. maarja wat wil je nog meer als je tuin een vulkaan is. eerst gezwommen in het minizwembadje en later gegeten. toen gingen we allemnaal gezellig op mijn kamer (ellis nicky miriam en ik) waar we met dank aan mijn kings papiertje hebben gekingsed heel gezellig en in het engels want er waren ook wat duitsers . Na iets te lang kingsen gingen we uit in discotheek veel salsa muziek erg veel salsa muziek... alleen maar salsamuziek.. daarna terug en zaterdag ochtend wachte de kater, een kapotte airco (30graden) en een grote teringzooi,...
maar je bent in costa rica dus keep smiling. Nadat we koffie hadden gehad de kamer opgeruimd en Marjolijn die wel slim is gewoon een andere afstandsbediening voor de airco pakte werd alles leuker, een stuk leuker.
daarna gingen we om 10 uur naar baldi
PARADISE ON EARTH VOOR 6 DOLLAR!!! want je komt in een super zwemidee met warmwater baden jacuziis zeer onverantwoord stijle glijbanen en meer veel meer!!! RELAXT

en daar hebben wij als vrijwilligers ons natuurlijk vooral erg hard ingezet om de medewerkers bezig te houden.. (want ja nu hadden ze tenminste iets om naar te kijken...)

Hier is zo n ontzettend banantekort dat de helft van de costa ricaaers waarschijnlijk opstaat met het idee om een wedstrijdje te houden wie de meeste woorden met een o weet of meer v an dat soort kutspelletjes waarna ze gewoon op straat zitten te chillen als 'wannabepolitieagentjes' en het ooooh zo vervelend vinden om naar alles wat in de richting komt van buitenlands en bloñd te roepen en ja toevallig val ik behoorlijk onder die categorie!!!

later zaterdag naar de vulkaan echt heel stoer allemaal knallen rook en een knalgroen meer en s avonds zie je gewoon lava eruit komen (niet voor niets de alleractiefste hier!!) de vulkaan toer bestond verder uit door het oerwoud lopen apen spotten en je vooral heel erg een toerist laten voelen!
maar echt supermooi dat oerwoud inclusief tarzan en jane lianen en meer van dat soort wijze dingen.

zaterdag avond zoooooooooooooooooooooooooooooooooo moe dat ik totaal mijn diehardstatus heb laten varen en we hoe zielig om 9 uur allemaal in coma lagen..
zondag ochtend nog naar een mega waterval geweest ook heel mooi en toeristisch maar ook gezwommen heerlijk!!!

daarna terug in een public bus...
haha goeie grap was dat. NIET DUS.
sta je eerst een uur op de bus te wachten voor in de rij veranderd de rij van richting heb je geen plek. Ik viel in slapen tegen de deur en uiteraard viel ik met mijn moeie kop bijna naar buiten toen iie stopte... maar ja je voelt je wel voor de 5 zweterige half op Costaricanenzittende uren een mega (local.. Het was het waard!!!


NAHETWEEKEND! (fascinerende indeling dit!)

maandag mijn natuurproject bevestigen zit je in een kantoortje met zijn allen komt de man in kwestie je begroten om vervolgens met een grote bigsmile voor 1,5 uur te verdwijnen wachten was nog nooit zo leuk!!!:p daarna mijn schildpadproject gezien en
WAT VOOR BIZARS IK GA DOEN!!
4 WEKEN ZONDER ELECTRICITEIT STROMEND WATER INTERNET EN BESCHAVING
(tenminste ik denk dat ik dat 4 weken ga volhouden....)4 weken lang schildpaddenkussen aaien en naar de zee dragemn (eigenlijk gewwon superdebiel maar ja he ik moet toch wat doen!!)

dinsdag weer naar school en daarna salsales gehad heel erg lachen en daarna een feestje bij een meisje met een huge appartement was erg gezellig beetje te gezellig maar ik lag gewoon om half 1 in bed

woensdag helemaal fris en fruitig opgestaan en trots uiteraard was ik na 20 minuten gelopen te hebben met mijn domme kop al mijn papieren vergeten....
dus toen dacht ik ach ja school waarom eigenlijk...
en heb ik vooral veel spaans geoefend op wat locals. gemeeted met een fruitvrouwtje die ook MAri heet daarna een uur met een costaricaan gekletsd totdat hij begon over hoe mooi ik was . buenos dias en tot nooit meer. maar wel heel leuk verder nog wat locale gebakjes geprobeerd (aaanrader!!) en toen toch maar eens naar school... waar ik net een kolibri gemist had vlak voor ons lokaal SHIT!!! na school met zijn allen naar james bond in de hoofdstad helemaal lachen!!

vandaag gewoon helemaal naar school test gedaan veel geleeerd ja echt wel hoor (misschien lijkt het alsof ik alles doe behalve spaans maar dat valt best wel mee) en straks lekker thuis eten en daarna gaan we uit met zijn allen...(waarom niet!)

en diit weekend STRAND!!!! de caribische kust heerlijk maar daar vertel ik volgende week wel over..


XXXXXXXXX te quiro

un poco espagnol por las personas diehard :

soy contente de vivo aqui y hay muchos amigos. el tiempo es hoy muy caliente y agreable. en el fin de la semana vamos con bus en el mar caribe por caminamos y nadamos en los playas muy bonito. mi familia tica es tambien agreable.





  • 13 November 2008 - 21:27

    Ellie:

    Wooow klinkt echt als superchill weekend! echt heel relaxt met jacuzzi's enzo.. helemaal mijn ding:P En de jungle en een vulkaan waar je serieus lava uit ziet lopen echt heel erg vet lijkt me dat!!

    xxxxxxxxxx te quiro tambien(H)

  • 13 November 2008 - 22:08

    Wiebe:

    yo soy un persona diehard.. ik rol weer over de grond van het lachen, maar.. We missen je wel bij de belastingdienst en je vervangers zijn echt lang zo leuk niet. zeer matig dus. IK heb vandaag bijna de chromaat weggegooid, maar daar hebben max en fien een stokje voor gestoken. Nou, nog veel plezier.
    Doeii(K)

  • 13 November 2008 - 22:15

    Maite:

    ja ja ik heb alles al via skype gehoord maar toch leuk om nog even te lezen!!

    kan niet wachten, nog maar 35 dagen!!! LOVE YOU

  • 14 November 2008 - 00:05

    Max:

    OMG wiebe! eerst de chronomaat willen weggooien en daarna het niet de chronomaat noemen maar de chromaat! Dude... Mari's nalatenschap haar legacy! hoe kun je! hij kan pepernoten scheppen! niet waar mari???

  • 14 November 2008 - 09:09

    Belle:

    Klinkt reuze leuk allemaal!! Wat een top schrijfstijl:D Morgen orkestweekend:| hmm veel plezier nog dit weekend!!
    Kus

  • 14 November 2008 - 11:58

    Mir:


    Gaaf Mag!
    En natuurlijk 1e avondje uit CR en meteen een kater! :P Typisch
    En wat vet van dat superturbo zwemparadijs dat doet me aan WATERWORLD denken whaha heerlijk.
    Nou geniet er van daar! Maar dat lukt zo te horen wel :D
    Enne dat laatste stukje snapte ik geloof ik bijna..
    Bonito? Heb je die ontmoet? Was dat niet de naam van die gorilla die was ontsnapt of ben ik nu in de war? :P
    Nou dag meis,

    Kus!

  • 14 November 2008 - 14:45

    Fien:

    Ola chica,

    yo soy un persona diehard tabien. Het klinkt heerlijk! Druk en chaotisch maar ook heel gezellig.

    Ik mis je heeeeeel erg. Vandaag was Maxies laatste dag bij de Belastingdienst, nog meer afscheid...

    Ik hou van je! Blijf uit de buurt van ontploffende vulkanen!!
    kus

    P.S. WHAHAHAHAHAHA, MIRJAM!! Bonito een gorilla?! Dat kind is hilarisch... Maar hard geen dieharder;)

  • 15 November 2008 - 12:44

    Kenza:

    Oeps, ik moet nu weg, maar de eerste helft van je verhaal klinkt zooo heerlijk!

    Morgen verdeeer!

    Zoen

  • 15 November 2008 - 14:13

    Riet En Remko:

    ola ik ben niet helemaal un persona diehard maar ben er toch behoorlijk uitgekomen met remkos hulp:P ziet er nog steeds helemaal top uit! net met oli4 naar de aankomst van de sint in rotterdam geweest. Ootje bleef maar huilen omdat ie dacht dat ie mee in de zak moest! vieren jullie daar nog sinterklaas? Love R&R

  • 15 November 2008 - 19:17

    Chrissie:

    heey!

    echt super leuke verhalen allemaal! krijg door al die verhalen toch ook echt wel zin om naar guatemala te gaan volgende week vrijdag!
    (hoewel ik nog steeds super zenuwachtig ben...)
    Heb je idd nog wel gemist hoor bij de belastingdienst.., maar ben deze maandag ook lekker voor het laatst geweest :)
    maar iig nog een super leuke tijd als ik je niet meer spreek, maar blijf sowieso je grappige verhaaltjes lezen!!!

  • 16 November 2008 - 17:36

    Caro:

    Haha, briljant Mags, echt wat voor jou! Waah die schildpadden zoo leuk! Enn flink vertroetelen! Maar eh...wat nou als je geen woord spaans kan en die laatste alinea dus totaal mist?!

  • 16 November 2008 - 18:56

    Eef:

    Wat leuk om je verhalen te lezen. Ik raak enthousiast! Je bent vast heel flexibel en met je lach kom je ver.
    lieve Mari, veel plezier en ik blijf je volgen,
    Eef

  • 16 November 2008 - 21:42

    Marleen:

    MAGDIE!!!

    yo soy una persona diehard tambien!

    te amo y te extraño! besos Leen

  • 19 November 2008 - 11:33

    Mare:

    hoe deden ze de apen?
    ik ben in de winkel van sinkel geweest. er was glas om op te lopen. nu gaat belle oppassen.

    groetjes van mare

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Coronado

Costa Rica, Nicaragua en Panama

Heey lieve familie, vrienden of gewoon bezoekers, leuk dat jullie even kijken op mijn blog.

en de persoon die 'mijn' blog zegt dat ben ik.
De 'ik' heet Mari Bergsma en is 18. Ik kom uit een gezin van 5. Mijn ouders, dan ik en dan twee zusjes, een van 15 en een van 12. Ik ben gek op mijn fantastische familie, mijn knettergekke en gezellige zusjes en mijn lieve ouders. verder heb ik fantastische vrienden, en het geluk om in een supergroep van 10 geweldige vriendinnen te zitten.

Hoe ik in elkaar zit? Ik wil alles en doe absoluut niet alles, maar eigenlijk wel te veel...
Ik ben gek op veel dingen waar eigenlijk iedereen gek op is zoals: de zon, gezelligheid, feestjes, zeilen, de zee, zwemmen, vakantie, lachen, lezen, goede gesprekken, muziek en meer dingen die eigenlijk helemaal niet zo persoonlijk zijn...(toch zijn het allemaal wel dingen waar ik helemaal gek op ben!!)

wat ook heel kenmerkend voor mij is?
Ik ben over het algemeen heel vrolijk.( als je het hier niet mee eens bent, hoef ik dat heus niet te weten hoor want de kans dat dat niet bijster goed is voor mijn humeur is groot...) ik hou onwijs veel van sporten: hockey, voetbal, beachvolleybal en zeilen! en verder geniet ik zoveel en vaak mogelijk van het leven...

verder ben ik heel chaotisch in veel dingen en mijn schrijfstijl is niet zo toonbaar dat ik het aan mijn vroegere lerares nederlands zou durven laten zien ( zonder eerst drie dubbelchecks te doen) dit is gelijk ook een waarschuwing voor wie deze blog gaat lezen. Ik heb een hekel aan interpunctie (alleen nu doe ik nog mijn best..) en mijn zinsbouw is ook vrij treurig. Maar laat je daardoor niet afschrikken want het is verder vast wel de moeite waard?!!

Dit is dus een beetje hoe ik ben maar ik denk dat iedereen die hier komt mij eigenlijk wel kent....

Liefs mari

Recente Reisverslagen:

03 Maart 2009

granada, grootste moddervulkaan ooit en Miami???

15 Februari 2009

Buena Vista... info, hoogtepunten en de storm. :p

08 Februari 2009

schildpadjes, een stoel sterren en een orkaan

24 Januari 2009

Reizen, reizen, reizen L, S, T,B en C deel 2

15 Januari 2009

Reizen reizen reizen J, M en T.... deel 1
Mari

Heey lieve familie, vrienden of gewoon bezoekers, leuk dat jullie even kijken op mijn blog. en de persoon die 'mijn' blog zegt dat ben ik. De 'ik' heet Mari Bergsma en is 18. Ik kom uit een gezin van 5. Mijn ouders, dan ik en dan twee zusjes, een van 15 en een van 12. Ik ben gek op mijn fantastische familie, mijn knettergekke en gezellige zusjes en mijn lieve ouders. verder heb ik fantastische vrienden, en het geluk om in een supergroep van 10 geweldige vriendinnen te zitten. Hoe ik in elkaar zit? Ik wil alles en doe absoluut niet alles, maar eigenlijk wel te veel... Ik ben gek op veel dingen waar eigenlijk iedereen gek op is zoals: de zon, gezelligheid, feestjes, zeilen, de zee, zwemmen, vakantie, lachen, lezen, goede gesprekken, muziek en meer dingen die eigenlijk helemaal niet zo persoonlijk zijn...(toch zijn het allemaal wel dingen waar ik helemaal gek op ben!!) wat ook heel kenmerkend voor mij is? Ik ben over het algemeen heel vrolijk.( als je het hier niet mee eens bent, hoef ik dat heus niet te weten hoor want de kans dat dat niet bijster goed is voor mijn humeur is groot...) ik hou onwijs veel van sporten: hockey, voetbal, beachvolleybal en zeilen! en verder geniet ik zoveel en vaak mogelijk van het leven... verder ben ik heel chaotisch in veel dingen en mijn schrijfstijl is niet zo toonbaar dat ik het aan mijn vroegere lerares nederlands zou durven laten zien ( zonder eerst drie dubbelchecks te doen) dit is gelijk ook een waarschuwing voor wie deze blog gaat lezen. Ik heb een hekel aan interpunctie (alleen nu doe ik nog mijn best..) en mijn zinsbouw is ook vrij treurig. Maar laat je daardoor niet afschrikken want het is verder vast wel de moeite waard?!! Dit is dus een beetje hoe ik ben maar ik denk dat iedereen die hier komt mij eigenlijk wel kent.... Liefs mari

Actief sinds 17 Okt. 2008
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 53644

Voorgaande reizen:

13 Juli 2014 - 28 Augustus 2014

Kyrgyzstan

19 Maart 2013 - 01 Augustus 2013

Peru, Bolivia, Argentiniè en Sri Lanka

28 Augustus 2012 - 26 September 2012

Santiago de Compostela

02 Mei 2009 - 08 Juni 2009

Griekenland.....

01 November 2008 - 01 Maart 2009

Costa Rica, Nicaragua en Panama

Landen bezocht: