apen, witte stranden, coctails, hangmatten en zon - Reisverslag uit Coronado, Costa Rica van Mari Bergsma - WaarBenJij.nu apen, witte stranden, coctails, hangmatten en zon - Reisverslag uit Coronado, Costa Rica van Mari Bergsma - WaarBenJij.nu

apen, witte stranden, coctails, hangmatten en zon

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mari

19 November 2008 | Costa Rica, Coronado

Heey lieve iedereen,

nu op dit moment zit ik binnen (logisch!!!) en zijn mijn schoenen en broek doorweekt. want tja.
het is in twee woorden KUT WEER en dat is het in drie woorden AL DRIE DAGEN en in vier woorden DAT BLIJFT OOK ZO...

maarja betere zaken, dit weekend eigenlijk voor het weekend.

DDag avond uit geweest en dat was leuk!! heel erg leuk!! eerst feestje en daarna uit in een studentenwijk in San Jose. echt onwijs veel lol gehad met Ellis en Miriam.. (fascinerend gewoon) vrijdag was best wel een mwhaaa dagje zie (een niet te overziene kater). MAAR HET GOEDE WAS DAT IK HELEMAAL OVER WAS NAAR HET VOLGENDE LEVEL!!! jaja.

na school met Ellis NIcky Frederigue Rudi en Marjolein naar Cahuita...
4 uur in de bus (wat een feest!) en daarna kwamen we aan. eerste indruk WARM!! 35 graden en overal barretjes en chille surfers.. welcome to heaven!!
ons hostel was totaal van hout en incl. hangmatten.. nog even gegeten en daarna met veel andere backpackers wat gedronken gezellig!
zatredag naar het strand zie: kies het mooiste magazine plaatje uit en voila.
het lag in een nationaal park en na gezond, gezwommen en gezond te hebben en al weer een heel stuk bruiner te zijn geworden gingen we dan ook door het nationaal park lopen. samen met onze nieuwe vrienden Steven(uit Barbados hij wist alles over planten dieren en eigenlijk de hele wereld kortom onze nieuwe gratis gids was daar) en NIck (uit canada een knappe surfdude maar verder te verlegen om ook maar wat te zeggen) we liepen door een soort oerwoud en hebben zoveel apen gezien!!! en vogels en ook een slang superdichtbij!! heel tof allemaal later ergens onwijs inheems gegeten. menukaart nee, keuze ehh nee waarom en maar een soort drankje... Maar wat heb je ook aan keuze want het was LEKKER1 kip kokosrijst groente bonen helemaal leuk!! en met gindotama nogwat sap een soort mislukte zure cola.. maar dan heel lekker.! savonds meest lekker cocktails ooit gedronken en daarna een soort gezellige houseparty en vroeg naar bed (moe van het zonnen en meer van dat soort erg uitputtende bezigheden)

zondag ochtend vroeg gingen ik en Rudi (een supervage duitser die zijn broek altijd ergens onder zijn schoenen heeft hangen en vaak kijkt alsof hij niet eens weet wie zijn moeder is. maar vooral een erg aardige jongen) samen om (schrik alvast NU!)
ç

4:30 opstaan om de zonsopgang te zien!!!

en dat hebben we gedaan en dat was echt mooi heel mooi hij kwam niet eens boven de zee op maar was wel echt gaaf! daarna nog een uurtje geslapen (hoe efficient) en om 7 uur gingen we een snorkelen.. in een gammel bootje de oceaan op en later bij een reef snorkelen. pijlstaart rog gezien echt enorm kreeften en heel veel superfelle visjes.. en vissen!! en zeekomkommers en koraal was echt leuk (was ook een babyhaai maar shitshitshit die heb ik gemist)... toen om 10 uur snel tas pakken en terug met de bus! zondag gezellig weer thuisgegeten met familie weer wat spaans gepraat huiswerk gemaakt enz.KOrtom brave meid!!

maandag nieuwe klas nieuwe lerares en super veel geleerd echt leuk thuis ook weer veel spaans gedaan en zo heerlijk om 8 uur naar bed :p

dinsdag: weer school en weer kloteweer en dus weer met de taxi naar school... wat een leven...
na school eerst nog fruitsclass oftewel allemaal tropisch fruit eten en leren hoe het heet helemaal leuk, en daarna met mirjam en dirk allebei nlers, gegeten in hun appartement en daarna was er weer een feestje!! erg leuk, iedreen weet nu wat kingsen is!! Ik start hier zowaar een hype... naar huis gebracht door wat nicas samen met mijn buurmeisje.erg laat maar dat was dan ook het enige!
vanochtend helemaal op en top! lekker weer taxi want dus uiteraard weer gigantische hoosbuien en gaan zo naar de film...

morgen weer school en savonds uit en vrijdag weer laatste schooldagje en dan misschien al weer naar de kust moeten nog even zien waar...

Lieve mensen alles is dus helemaal heerlijk hier behalve dat het weer erger is dan alle nederlandse zomers bij elkaar maar ja voor de rest is het heerlijk!!

XXXXX MAri



  • 19 November 2008 - 20:00

    Belle:

    EEEERSTE
    wat een toffe verhalen maar!!
    Veel plezier dit weekend!!
    Dikke Kus Bel

  • 19 November 2008 - 20:02

    Ellie:

    OMG mag ik ben zoo jaloers op jou als ik het zo allemaal lees! echt het ene chille ding na het andere! echt heeeel vet lijkt me:D
    en ben blij dat de toekans daar lang niet zo leuk zijn als mij(A)
    xxxxxxxxxxx

  • 19 November 2008 - 20:48

    Estados Unidos Chica:

    Hola chica,

    Tja wat kan ik zeggen.. ik krijg hier alleen nog maar veeeel meer zin van om naar CR te komen over ja ja hou je vast...

    EEN MAAND!!!!!!!!!

    Fijn weekend meisje!! xxxx

  • 19 November 2008 - 21:29

    Leeniespeenie:

    dag poepsinees,

    wat prachtig allemaal! en kutweer, tja dat is het hier ook... maarja, wij gaan daarin naar school, ipv naar heerlijke stranden en te toffe feestjes!
    je beschrijft het allemaal weer te heerlijk, en volgens mij is alles beter genieten dan in de hemel!

    zorg dat je zo door blijft gaan!

    dikste knuffel van de wereld, leen

  • 19 November 2008 - 21:52

    Mir:

    Hee lief meisje!

    Ohhh klinkt echt fantastisch!! Wat maak je veel mee! :d Echt te tof, heerlijk uitgaan en prachtige stranden, ja ik ben wel jaloers hoor! :P
    Maar geniet ervan!!

    Dikke kus

    P.S we missen je hier wel hoor: Ell en ik waren op haar verjaardag maar met zn 2tjes uit! :( best sip maar was toch gezellig..:P

  • 20 November 2008 - 19:52

    Ilze:

    Lieve mari, nou ik hoor t al. dolle boel, weer of geen weer! Heb je een aardige familie, waar je nu woont? nou, het wordt toch weer droog, of is het regentijd?

  • 22 November 2008 - 13:21

    Fien:

    Zonsopgang met een Duitser.. hmm..

    Het klinkt gooe-eedd Mag.
    En GEFELICITEERD dat je naar de volgende level bent gegaan. Jij Spaanssprekend mens jij!!

    Gister was Wiebs afscheidsfeest en Cristina heeft hem een Adelaar cadeau gegeven... een houten Adelaar. Het was hilarisch!

  • 22 November 2008 - 14:09

    Wiebe:

    oelala klinkt helemaal lekker! Belasting dienst is nu ook voor mij verleden tijd! BEter blijf je gewoon wat langer in Costa Rica en komen we je ff opzoeken, maar nee...

  • 22 November 2008 - 21:14

    Caro:

    't klinkt fantastisch tapas.. onwijs jaloers!

  • 23 November 2008 - 21:40

    Riet:

    geweldig!
    en prach-ti-ge omschrijving van rudi:P
    -xxx- je krijgt snel weer mail;)

  • 25 November 2008 - 14:12

    Guinnifer:

    HAHA ALLEEN AL DAT BEGIN
    met je kutweer haha

    Maar gelukkig verpest dat niet je heerlijke, geweldige leven daar in CR.
    Oh meisje, wat moet jij 't geweldig hebben (L) En troost je maar met de gedachte dat het hier al vriest... IJSKOUD. Elke keer als ik gefietst heb duurt het weer een eeuwigheid voor ik tot leven kom...

    Ik mis je!

    Liefs,

    Guin

  • 26 November 2008 - 14:56

    Zohra En Manon:

    daaaaaaaag lull

    Hoe is tie?? Ik mis jou heel erg veel, het is hier stilletjes zonder jou. Ik heb je verhalen nog niet helemaal gelezen het is te veel. want je weet dat wij niet te lang op internet kunnen bij de belastingdienst. ahahahhahahahahhahahahhaah daaaaaaaaag (Geen ZIN)
    Groetjessssss, Zohra en Manon xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Coronado

Costa Rica, Nicaragua en Panama

Heey lieve familie, vrienden of gewoon bezoekers, leuk dat jullie even kijken op mijn blog.

en de persoon die 'mijn' blog zegt dat ben ik.
De 'ik' heet Mari Bergsma en is 18. Ik kom uit een gezin van 5. Mijn ouders, dan ik en dan twee zusjes, een van 15 en een van 12. Ik ben gek op mijn fantastische familie, mijn knettergekke en gezellige zusjes en mijn lieve ouders. verder heb ik fantastische vrienden, en het geluk om in een supergroep van 10 geweldige vriendinnen te zitten.

Hoe ik in elkaar zit? Ik wil alles en doe absoluut niet alles, maar eigenlijk wel te veel...
Ik ben gek op veel dingen waar eigenlijk iedereen gek op is zoals: de zon, gezelligheid, feestjes, zeilen, de zee, zwemmen, vakantie, lachen, lezen, goede gesprekken, muziek en meer dingen die eigenlijk helemaal niet zo persoonlijk zijn...(toch zijn het allemaal wel dingen waar ik helemaal gek op ben!!)

wat ook heel kenmerkend voor mij is?
Ik ben over het algemeen heel vrolijk.( als je het hier niet mee eens bent, hoef ik dat heus niet te weten hoor want de kans dat dat niet bijster goed is voor mijn humeur is groot...) ik hou onwijs veel van sporten: hockey, voetbal, beachvolleybal en zeilen! en verder geniet ik zoveel en vaak mogelijk van het leven...

verder ben ik heel chaotisch in veel dingen en mijn schrijfstijl is niet zo toonbaar dat ik het aan mijn vroegere lerares nederlands zou durven laten zien ( zonder eerst drie dubbelchecks te doen) dit is gelijk ook een waarschuwing voor wie deze blog gaat lezen. Ik heb een hekel aan interpunctie (alleen nu doe ik nog mijn best..) en mijn zinsbouw is ook vrij treurig. Maar laat je daardoor niet afschrikken want het is verder vast wel de moeite waard?!!

Dit is dus een beetje hoe ik ben maar ik denk dat iedereen die hier komt mij eigenlijk wel kent....

Liefs mari

Recente Reisverslagen:

03 Maart 2009

granada, grootste moddervulkaan ooit en Miami???

15 Februari 2009

Buena Vista... info, hoogtepunten en de storm. :p

08 Februari 2009

schildpadjes, een stoel sterren en een orkaan

24 Januari 2009

Reizen, reizen, reizen L, S, T,B en C deel 2

15 Januari 2009

Reizen reizen reizen J, M en T.... deel 1
Mari

Heey lieve familie, vrienden of gewoon bezoekers, leuk dat jullie even kijken op mijn blog. en de persoon die 'mijn' blog zegt dat ben ik. De 'ik' heet Mari Bergsma en is 18. Ik kom uit een gezin van 5. Mijn ouders, dan ik en dan twee zusjes, een van 15 en een van 12. Ik ben gek op mijn fantastische familie, mijn knettergekke en gezellige zusjes en mijn lieve ouders. verder heb ik fantastische vrienden, en het geluk om in een supergroep van 10 geweldige vriendinnen te zitten. Hoe ik in elkaar zit? Ik wil alles en doe absoluut niet alles, maar eigenlijk wel te veel... Ik ben gek op veel dingen waar eigenlijk iedereen gek op is zoals: de zon, gezelligheid, feestjes, zeilen, de zee, zwemmen, vakantie, lachen, lezen, goede gesprekken, muziek en meer dingen die eigenlijk helemaal niet zo persoonlijk zijn...(toch zijn het allemaal wel dingen waar ik helemaal gek op ben!!) wat ook heel kenmerkend voor mij is? Ik ben over het algemeen heel vrolijk.( als je het hier niet mee eens bent, hoef ik dat heus niet te weten hoor want de kans dat dat niet bijster goed is voor mijn humeur is groot...) ik hou onwijs veel van sporten: hockey, voetbal, beachvolleybal en zeilen! en verder geniet ik zoveel en vaak mogelijk van het leven... verder ben ik heel chaotisch in veel dingen en mijn schrijfstijl is niet zo toonbaar dat ik het aan mijn vroegere lerares nederlands zou durven laten zien ( zonder eerst drie dubbelchecks te doen) dit is gelijk ook een waarschuwing voor wie deze blog gaat lezen. Ik heb een hekel aan interpunctie (alleen nu doe ik nog mijn best..) en mijn zinsbouw is ook vrij treurig. Maar laat je daardoor niet afschrikken want het is verder vast wel de moeite waard?!! Dit is dus een beetje hoe ik ben maar ik denk dat iedereen die hier komt mij eigenlijk wel kent.... Liefs mari

Actief sinds 17 Okt. 2008
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 53637

Voorgaande reizen:

13 Juli 2014 - 28 Augustus 2014

Kyrgyzstan

19 Maart 2013 - 01 Augustus 2013

Peru, Bolivia, Argentiniè en Sri Lanka

28 Augustus 2012 - 26 September 2012

Santiago de Compostela

02 Mei 2009 - 08 Juni 2009

Griekenland.....

01 November 2008 - 01 Maart 2009

Costa Rica, Nicaragua en Panama

Landen bezocht: